Jump to content

Sunseeker-Camargue 44 vs. Princess V42

SUNSEEKER43

Recommended Posts

Hei.har jobbet ca 10 år med princess og har mye erfaring med både sunseeker og princess.

canmargen er meget dyr i drift forskjell til v-42 hvis du velger en v-42 med drev.

Det er mye bråk og støy i sunseekeren under fart spesielt med 74 maskiner.

Ute plassen på 42 en er mye bedre utnyttet en på sunseekeren.

Det tekniske (eletriske) er meget lett tilkommst til og service punkt er lett tilkommst på princessen.

har canmargen v gir er det et mareritt og ta service på bb motor.

kjøre messig er v-42 en med fast aksling et tog og kjøre i forskjell til drev i stor sjø.

Det er litt info har meet mye men kan ikke skrive alt..... :yesnod:

Takker for svar.

Jeg er klar over det koster mer i drift og spesielt diesel forbruk med en camarge. Dersom det blir camarge så ønsker jeg primært en med cat - motorer? har du kjennskap til dei? Bråker det like mye og like vanskelig med service? Har alle V-gir?

Blir det en V42 så blir det en med drev.. Men så har en evnt kostnader med vedlikehold av drev som en slipper kontra fast aksling.... Skal ikke ver lett...

Er ikke lett å velge.. :crazy: Jeg mener selv at en camarge er en grommere båt.. Har sett kvalitet forskjellen sunseeker kontra princess og er ikke tvil i hvem som er best... (Sunseeker :smiley: ) Men pga lettere drift-vedlikehold så har jeg begynnt å vurdere en V42...

Så derfor ønsker jeg info fra personer med kjennskap til desse båtene....

Ser der ligger en pen v42 med fast aksling på finn.no er det fordi den har akslinger den ikke blir solgt? Må ver høyt forbruk på den kontra en med drev..

Er det noen som har kjennskap til den`?

Drev = lavere drifts kostnad

Drev = mer vedlikeholds kostnad

Drev = mer sportslig

Drev = Volvo ... mest sansynlig

CAT :o) kjempemaskiner !!! og aksling = mindre vedlikehold .

SS 44 mer street-cred, med bra sjøegenskaper ... muligens mer krøll med å komme rundt maskinene...

P42 Bra sjøegenskaper og godt utnyttet men kom i to utgaver ... drev og aksling ... noe som gjør at en får to typer av ""fans" ... avhengig av hva som er på mote...

Du må komme ombord i begge, ta prøvetur og velge selv basert på dine egne kriterier .... selv ville jeg ikke valgt en så stor åpen båt i Norge..

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."