Jump to content

Ikke mus i båten, men...(innbrudd)

Xtian

Recommended Posts

Var innom båten i går for å kikke til den og kjøre gjennom frostvæske i motoren. Der hadde det vært noen i siden sist, og de hadde ikke vært hensynsfulle nok til å lukke luken etter seg. Så det hadde regnet inn. Det var heldigvis ikke så veldig vått da jeg var innom. Men de hadde fått med seg både kartplotter og kontrollenhet til autopiloten, som jeg tviler på at er særlig omsettelig, men relativt dyrt å erstatte.

Men det værste: Det ser ut til at de har tenkt seg tilbake. I dag fant jeg en pose med hvitt pulver og blå piller :eek: Så de har tydeligvis etablert seg i båten vår :headbang: Vi har med andre ord ikke fått mus i båten vår, men noen adskillig større og værre skadedyr.

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Spørs om ikke det er på tide å overnatte ombord - med balltre og en fullvoksen venn...

Tja, den høyeste graden jeg noensinne har oppnådd i noen kampsport er gul/hvit, så jeg vet ikke helt... Ikke godt å si hva to "verdensmeste" høye som Himalaya på amfetamin kan finne på, og ikke så lett å få armslag nok til å få fullt utbytte av balltreet ombord i båten heller. Dessuten tok de den fine dyre fiskekniven vår, og den er skarp. Det lille jeg har lært meg om forvar mot knivangrep tilsier at jeg i såfall helst bør benytte meg av Nike-jitsu (eller kunsten å løpe, oversatt til norsk).

Christian 8-)

..... I dag fant jeg en pose med hvitt pulver og blå piller .....Christian 8-)

Kanskje det var en ide å skifte det ut med noe annet som kan vente på dem når de kommer tilbake?

Jeg er ikke nok bevandret i medisinens verden til å vite hva det burde være, men en solid dose sovemedisin i kombinasjon med noe kraftig lakserende skulle vel gjøre dem relativt stedbundne inntil blålysetaten har åpnet kontoret sitt?

Med vennlig hilsen POSEIDON

Er det mulig å få tak i noe CS gass for tiden eller? den er ikke akkurat skadelig i små mengder, mener at siden rekkruttene får innhalere litt CS, så kan det vel ikke skade om slike også får seg en dose..

Bare sitt i nærheten av båten, når de har satt seg til rette oppi der, så slipper du nedi en boks med litt cs :D

hehe.. kommer nok ut fortere enn svinnt.. hehe..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

et meget godt forslag det med CS, men problemet er at denne boksen blir hvitglødende og enten kommer til å antenne båten eller smelte seg gjennom båten slik at den går til bunns med mann og ikke mus denne gangen... Om du derimot knuser en CS tablett og blander inn i det hvite pulveret er det sikkert en eller annen Junkie som kommer til å få en helt ny opplevelse når han får det i seg..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Det er jo for jævelig at ikke det kan få stå i fred , men sånn er det nå da . Har dem glømt godisen sin og husker det , så dukker dem vel fort opp igjen og da sitter kansje du der å venter . Bare det som er synd , at du blir vel bura inn da om du tar dem på fersken og rundjuler dem .

Har satt inn ALARM jeg , selv om det kansje ikke hjelper mot alt og alle .Så sover jeg noe bedre på en måte , også koster det under 1000 lappen ( vinter tilbud )å gjøre det . Satt inn en alarm fra Maritim , den funker vil jeg mene . Skulle ha en slik GSM alarm , men turte rett å slett ikke . Om jeg hadde fått sms melding om folk ombord , så bor jeg så nærme havna at jeg hadde nok vært der før dem hadde vært borte . Så da hadde vel jeg fått noen år i buret tipper jeg , så en vanlig alarm som kan monteres der det trengs bør jo holde . I hjemmehavna bor det jo flere stykker , men er jo ikke der altid værken dem eller jeg .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Tja, den høyeste graden jeg noensinne har oppnådd i noen kampsport er gul/hvit, så jeg vet ikke helt... Ikke godt å si hva to "verdensmeste" høye som Himalaya på amfetamin kan finne på, og ikke så lett å få armslag nok til å få fullt utbytte av balltreet ombord i båten heller. Dessuten tok de den fine dyre fiskekniven vår, og den er skarp. Det lille jeg har lært meg om forvar mot knivangrep tilsier at jeg i såfall helst bør benytte meg av Nike-jitsu (eller kunsten å løpe, oversatt til norsk).

Christian 8-)

Skjønner at du er reservert der ja Christian.

Jeg har heller ikke noe mer enn et gammelt grønt belte fra tidlig ungdom men jeg har heller ingen sperrer mot å skamslå junkie-søppel hvis jeg finner dem i båten min. Er 190cm, 100kg og har vært med på litt av hvert oppigjennom-

Kanskje ikke helt politisk korrekt men jeg velger å beskytte mitt og mine etter beste evne. Jeg er bare ikke typen du vil bli tatt på fersken av.

Frykter du et knivangrep gjør du helt rett i å unngå det, det kan ingen si noe på.

.

.

bmhe

Dette må da ha en viss interesse for politiet.

Hva med å få overvåket båten på ett vis

Tipse politiet synes jeg absolutt du bør gjøre...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Ja, vi gidder i hvertfall ikke å by kjeltringpakket inn på kaffe og kaker i hvertfall..

Når systemet svikter og ikke tar dette seriøst må man komme opp med alternativer.

Jeg vil ikke akkurat anbefale folk å bryte loven, men jeg er glad jeg ikke har tatt noen på fersken i min båt.

Er ikke så rart at folk reagerer, vi er ¤#%#¤% lei av å ikke kunne ha tingene i fred.

Kjeltringpakket blir alt for godt passet på av systemet her til lands.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Dette må da ha en viss interesse for politiet.

Hva med å få overvåket båten på ett vis

Tipse politiet synes jeg absolutt du bør gjøre...

For all del. Forholdet er behørlig anmeldt. Da jeg først kom med anmeldelsen på innbruddet, fikk jeg intrykk av at beskjeden om at den var henlagt kom til å vente på meg i postkassen når jeg kom hjem. Men da jeg senere fant en Pose med Noe Rart, våknet de, og hadde veldig lyst til å spane litt på båten, hvis de bare hadde hatt resurser. Det er visst ikke helt forhold mellom stillingshjemmler og pålagte oppgaver i den etaten.

Christian 8-)

Hva med å skrive en lapp eller to og feste på båten i øyenhøyde " Dopet deres er levert til politiet, båten er nå video-overvåket, PISS OFF ! "

Trenger ikke å være sant så lenge de tror på det...

Sant nok. Har tenkt på det, og det kan vel være værdt et forsøk.

Christian 8-)

sensurert av formynderiet

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

teerex. Den der er ufin og upassende. Du støter fler enn du aner.

Zyklon B var opprinnelig et husholdningsprodukt opprinnelig markedsført til bekjempelse av skadedyr.

Noen ganger er det relativt lav takhøyde i dette fora sammenlignet med andre steder man har frekventert :wink:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)

Det var jo bare et forslag på hvordan bekjempe skadedyr (dvs innbruddstyver) :wink:

Ante jo ikke at vi måtte ta på dem med silkehansker da...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...