Jump to content

Ikke mus i båten, men...(innbrudd)

Xtian

Recommended Posts

Hver gang jeg leser ting som dette på båtplassen så streifer en tanke meg, hva tenker de som har en søster, eller en bror, eller unger som har havna på skråplanet, kanskje blitt rusavhengige, kanskje begår vinningstyverier for å finansiere sitt forbruk.

Det er ikke uvanlig at rusavhengige kriminelle har familie som synes mer synd på gjerningsmannen enn offeret. Men en slik tankegang hjelper ingen, særlig ikke de som blir utsatt for tyverier og hærverk. Jeg tror heller ikke at familien skal unnskylde eller "forstå" slike handlinger nesten så langt at det er "helt greit" at de foretar seg kriminelle handlinger. Hvis du tar sjansen på å bryte deg inn i andres eiendom for å drive hærverk eller stjele, må du ta konsekvensen av dine handlinger og møte det som kommer... Tar jeg en tante, datter, sønn eller stemor på fersken i min båt, blir de helt klart ikke møtt med forståelse, men med en real omgang med juling. Det er noe jeg har tro på fungerer mye bedre, Tror kanskje Zyklon B eller andre varianter kan bli litt vel voldsomt (skjønte at det var en spøk), så god gammeldags juling er min løsning helt til jeg ser at noe annet fungerer bedre. At rettsapparatet og politimyndighetene svikter sin oppgave hjelper ikke de kriminelle i det hele tatt, vi vil bare gradvis oppleve at folk tar "loven" i sin egen hånd i ren frustrasjon.

Senior-du er min helt!

Minner om Charlie Chaplins film The Great Dictator som folk fortsatt ler seg skakke av selv om utgangspunktet kan være svært så alvorlig.

Der har du ett glimrende eksempel på hva en dyktig komiker kan foreta seg.. En helt grunnleggende sak er at han driver gjøn med overgriperen, ikke offeret... Er enig i at vi lar denne ligge nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...