avmønstret5 Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Bruker denne gamle tråden for å gi et støt i noen av de strømfaglige på forumet. Den fine store og gamle batteriladeren ombord ser ut til å ha tatt kvelden og jeg trenger en ny. Har noen forslag til en rimelig og bra type? To batteribanker som styres av skipperen mer eller mindre oppgående hode via en hovedbryter. Forbruk: 3 stk standard gele forbruk a 110A Start/vinsj/baugtrøster: 2 stk standard bly start a 75A Takker for innspill Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Vil tro at et søk i basen gir en bråte svar på type og str. på ladere... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
OT-flyktning Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 ca 100 emner som har ordet "lader" i tittelen...., 51 emner med ordet "batterilader" Mens denne tråden har det ikke :nono: Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 det var antagelig ,nøyaktig de svarene han håpet på ;-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Marwin Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Hadde kanskje vært bedre om moderator hadde lempet spørsmålet inn i en streng som omhandlet emnet? Skulle DET ha vært gjordt ved hver avsporing, hadde han fått litt av en jobb, eller? Til pettersand: Søk litt i basen som trikola nevner; Tror du finner akkurat det du søker etter, i motsatt fall, sett opp spørsmålet ditt der... Lykke til. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
OT-flyktning Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Til pettersand: Søk litt i basen som trikola nevner; Tror du finner akkurat det du søker etter, i motsatt fall, sett opp spørsmålet ditt der...Lykke til. Nei, men - søk i basen - finner du ikke det, sett opp spørsmålet enten - i en eksisterende tråd som har en god passende tittel, eller - starte en ny tråd med en perfekt tittel. Å starte opp en ny tråd med en tittel som er så godt som det samme som tittelen til en eksisterende tråd er Fasit: du trenger ikke på død og liv bruke en eksisterende tråd. Men når du har lett og ikke funnet en tråd som passer så burde du ha nok input for å en perfekt tittel til din nye tråd. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 ca 100 emner som har ordet "lader" i tittelen...., 51 emner med ordet "batterilader" Mens denne tråden har det ikke :nono: Ca 100 emner, ja -det kan stemme - og jeg beklager at jeg plaget noen "portvåktere" unødig slik at de måtte seg seg ty til en liten refs, beklager, beklager, beklager............regalkeb! Håper det hjalp. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Legg merke til hvor ekstremt effektivt du klarte å ødelegge denne strengen. Og det uten engang å oppnå å få forslag til en kjekk batterilader for batteriene dine. Og når sunseeker43 gjør akkurat det samme 2 innlegg før deg og så får høflig svar om hva denne strengen omhandler, så klarer du faktisk det enestående kunststykket å legge inn et slikt innlegg rett etter forklaringen til JRK om hva strengen hans er ment for. Fantastisk. Heldigvis gjør ikke så mange andre det samme som deg, pettersand, for da ville det bli fullstendig kaos og avsporing i hvert eneste emne. Men hvis du i tillegg til å beklage, sørger for at du ikke gjør samme tabbe om igjen, så blir du nok tilgitt av de du kalle portvokterne Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Jeg må igjen skjønner jeg, på det dypeste beklage, at jeg benyttet et brukt tråd som omhandlet strøm i sin almindelighet siden det var ca 100 emner eller noe deromkring som omhandlet batteriladere og som jeg ble like lite klok av å se på. Og siden jeg nå er pensjonist har jeg ingen arbeidsdager til rådighet for å lete etter noe mer spesifikk på Baatplassen. Siden Lotus regner meg som en kunstner, noe jeg vi takke for, fordi jeg maler litt, men ingen vil kjøpe det, så regner jeg han som en mulikunstner i å ha et svært utviklet og årvåkent blikk for hva andre kan foreta seg av tabber som kan skape total kaos og avsporinger som han så tydlig påpekte. Takk Lotus. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Uff, da! Ble det stopp her nå? Denne begynte jo så bra. Burde ikke ende slik. Er ikke tittelen strøm og diskusjoner? Hva slags lader hadde du som tok kvelden, Pettersand? Ikke Ladac vel? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 det må da være lov til å snike inn et spørsmål i strømkategorien, i en "død" strøm tråd . helvete heller. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
avmønstret5 Svart 20.November.2008 Link til dette innlegget Svart 20.November.2008 Takk for faglig innspill Tror den heter noe på Seatronic ? Stor lyseblå boks med mye el. innmat, trinnlading og føler på batteriet - fra før min tid, tenker den er 6-8 år. Den har en kjølevifte som ikke går og sikring som ryker når jeg setter på strøm. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 ca 100 emner som har ordet "lader" i tittelen...., 51 emner med ordet "batterilader" Mens denne tråden har det ikke :nono: Jo da. Nå har den det...... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 21.November.2008 Link til dette innlegget Svart 21.November.2008 To batteribanker som styres av skipperen mer eller mindre oppgående hode via en hovedbryter.Forbruk: 3 stk standard gele forbruk a 110A Start/vinsj/baugtrøster: 2 stk standard bly start a 75A Takker for innspill Når jeg søker på faste ladere på nettet er det store variasjoner i funksjon, effekt, pris mm - Hvor mange A bør den f.eks . lade med? Hvor avanserte funksjoner bør den ha, osv. Jeg bruker den ikke om vinteren i opplag. Takker for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.