Jump to content

Lystbåten i Moss gikk til bunns i morges

enter4u

Recommended Posts

Lystbåten har vært et lite vakkert syn der den har ligget, rett i innseilinga inn til Mossekanalen. Jeg leser i byens aviser at den lokale dykkeklubben ønsker den nedsenket på et egnet sted å trene på vrakdykking fra. Jeg tror imidlertid at den blir spiker. Det er slutt på at man kunne senke gamle fartøy på dertil egnede plasser.

I Dramstadbukta, rett nedenfor stuevinduet mitt her ved Drammensfjorden er en slik skipskirkegård. Der ligger en rekke gamle fartøy på 90 meters dyp.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ha ha, om du kaller det å bli kvitt noe, skulle jeg likt å se hvordan du har det rundt deg om dagen!!! :nono:

Ikke så flink på å rydde du kanskje...??? :eek:

Du siernoe. Blir ikke kvitt den uten at den høgges opp. Men rundtg meg er det alltid strøkent :yesnod: Ikke min ære akkurat, men samboeren min er flink til å rydde :lol:

Du siernoe. Blir ikke kvitt den uten at den høgges opp. Men rundtg meg er det alltid strøkent :yesnod: Ikke min ære akkurat, men samboeren min er flink til å rydde :lol:

hehe... vi får håpe det blir spiker da! Kjekt med ryddehjelp(les: samboer)! :diving:

(Tøff på avstand er jeg i hvertfall, får ikke håpe hun leser dette!)

Så bra å bli kvitt den ,sjemmer ut hele gjestehavna :flag:

?? er dere kvitt den? ligger den ikke bare tre meter nedenfor der en lå?

kika på den for tre uker siden , den så nå nogenlunde ut inni tror jeg. men med en halvmeter med måkedrit utvendig trekkes inntrykket noe ned :-)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Aldri gøy med matriell skade uansett.

Det som derimot var litt gøy å lese var politets øyemål på 45 graders vinkel.

"Jeg skulle egentlig blitt konstruktør eller teknisk tegner, men pga problemer med å takle vinkel og vater (bokstavelig talt) tok de meg inn på politihøgskolen."

Den står nå på bunnen i en 45 graders vinkel, forteller operasjonsleder ved Østfold politidistrikt, Martin Nygårdsmoen.

1225014156083_IMG_1255iNTRO_2221253n.jpg

Her er mer godt politiarbeid:

Politiet avskilter Pelle Politibil

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

• 3 måneder senere...

Siste nytt:

Dykkere har nå tettet Lystbåten. Igår kveld ble det arbeidet iherdig med å pumpe ut vannet.

Sleping (til Drammen for opphogging ... mener jeg at jeg hørte) skulle gjennomføres i løpet av helgen.

Virkelig på tide; har ikke vært noe pent syn ved innseilingen til Moss.

Alltid kjipt når det som engang har vært stolte båter blir liggende som vrak, godt å få rydda opp. Taues til Drammen for å hugges opp? Noen som vet hvor; kunne hatt bruk for div.utstyr som lanterne-/radarmast, lyskaster o.l. Vet dere om det er mulig å få kjøpt hos evt. hugger?

Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =)

Petterson har fått vekk mye av cellulose-lukta i senere år.

Da politikerne i Moss merket det, fryktet de at byens fremste varemerke og identitets-bærer skulle bli borte og at byen dermed skulle bli mer lik andre byer. De valgte derfor å legge søpla-fyllinga klin inntil E6 :flag:

Så nå er det gamle industri(penge-)lukten erstattet av den lifflige lukten av råtnende avfall.

Trøsten for dere i Vestfold er att fyllingen ligger lenger fra fjorden enn det Petterson gjør.

For oss andre fra Østfold er Moss fortsatt en lukt vi passerer på vei til tigerstaden... :lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...