enter4u Startet 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2008 (redigert) Endelig blir vi kvitt det vraket som har ligget i kanalen i Moss og rusta http://www.moss-dagblad.no/krim/article3878202.ece Redigert 26.Oktober.2008 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Dette er gamle B/F Melderskin, bygd i Florø i 1963. Bilde fra lykkeligere tider hos Fjordfaehren.de Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Baatlaus Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 enter4u skrev: Endelig blir vi kvitt det vraket som har ligget i kanalen i Moss og rusta http://www.moss-dagblad.no/krim/article3878202.ece Ha ha, om du kaller det å bli kvitt noe, skulle jeg likt å se hvordan du har det rundt deg om dagen!!! :nono: Ikke så flink på å rydde du kanskje...??? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Lystbåten har vært et lite vakkert syn der den har ligget, rett i innseilinga inn til Mossekanalen. Jeg leser i byens aviser at den lokale dykkeklubben ønsker den nedsenket på et egnet sted å trene på vrakdykking fra. Jeg tror imidlertid at den blir spiker. Det er slutt på at man kunne senke gamle fartøy på dertil egnede plasser. I Dramstadbukta, rett nedenfor stuevinduet mitt her ved Drammensfjorden er en slik skipskirkegård. Der ligger en rekke gamle fartøy på 90 meters dyp. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
enter4u Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Thelina skrev: Ha ha, om du kaller det å bli kvitt noe, skulle jeg likt å se hvordan du har det rundt deg om dagen!!! :nono: Ikke så flink på å rydde du kanskje...??? Du siernoe. Blir ikke kvitt den uten at den høgges opp. Men rundtg meg er det alltid strøkent Ikke min ære akkurat, men samboeren min er flink til å rydde Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Så bra å bli kvitt den ,sjemmer ut hele gjestehavna Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 enter4u skrev: Du siernoe. Blir ikke kvitt den uten at den høgges opp. Men rundtg meg er det alltid strøkent Ikke min ære akkurat, men samboeren min er flink til å rydde hehe... vi får håpe det blir spiker da! Kjekt med ryddehjelp(les: samboer)! (Tøff på avstand er jeg i hvertfall, får ikke håpe hun leser dette!) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 windy26 skrev: Så bra å bli kvitt den ,sjemmer ut hele gjestehavna ?? er dere kvitt den? ligger den ikke bare tre meter nedenfor der en lå? kika på den for tre uker siden , den så nå nogenlunde ut inni tror jeg. men med en halvmeter med måkedrit utvendig trekkes inntrykket noe ned :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
enter4u Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Ja for det er jo en Skjønn båt med herlige myke former og blank maling på :lol: Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Men hvorfor sank den ? Vinden alene kan da ikke senke en så stor båt....(????). Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 (redigert) Ser at flere driver harselas over at en båt har sunket. Personlig kan jeg ikke se at det er noe stas at en båt synker uansett størrelse eller form. Får bare håpe at de får hevet og fjernet farkosten før det tar alt for lang tid. Redigert 26.Oktober.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 26.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Vel.....er vel ikke så mange her i Moss som syns det er en vakker båt. Den ser mere ut som et hobbyprosjekt. Og det har vært mange ute i media og prøvd å få fjernet den. Så nå...endelig. Kanskje den forsvinner for godt Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Deler undringen til salt. Det må vel nå være noen som har synspunkter på årsaken til havariet? Jeg er spent på om det skyldes skroggjennomføring som har sviktet. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Mener å ha sett noen koøyer langt nede på skroget på denne. Kanskje noen knust eller åpne har senket den under stormen? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 26.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2008 Aldri gøy med matriell skade uansett. Det som derimot var litt gøy å lese var politets øyemål på 45 graders vinkel. "Jeg skulle egentlig blitt konstruktør eller teknisk tegner, men pga problemer med å takle vinkel og vater (bokstavelig talt) tok de meg inn på politihøgskolen." Politiet skrev: Den står nå på bunnen i en 45 graders vinkel, forteller operasjonsleder ved Østfold politidistrikt, Martin Nygårdsmoen. Her er mer godt politiarbeid: Politiet avskilter Pelle Politibil Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bonus Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Siste nytt: Dykkere har nå tettet Lystbåten. Igår kveld ble det arbeidet iherdig med å pumpe ut vannet. Sleping (til Drammen for opphogging ... mener jeg at jeg hørte) skulle gjennomføres i løpet av helgen. Virkelig på tide; har ikke vært noe pent syn ved innseilingen til Moss. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Da er det bare dritt-lukta igjen Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 baatsman skrev: Da er det bare dritt-lukta igjen Kom innom, så skal du få den med deg baatsman .... Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Svenning skrev: Kom innom, så skal du få den med deg baatsman .... Jeg tror det allerede har vært noen innom og hentan jeg, kan ikke si at jeg har lagt mærke te lukta i de siste par, tre, fire åra....... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Finn Erik Helberg skrev: kan ikke si at jeg har lagt mærke te lukta i de siste par, tre, fire åra....... Du har nok bare blitt immun! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ter-av Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Da gjenstår det bare å få åpnet brua. da - så kan Mossekanalen bli riktig så trivelig. Hilsen en med skrapespor i topplanterna. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Danemann Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Alltid kjipt når det som engang har vært stolte båter blir liggende som vrak, godt å få rydda opp. Taues til Drammen for å hugges opp? Noen som vet hvor; kunne hatt bruk for div.utstyr som lanterne-/radarmast, lyskaster o.l. Vet dere om det er mulig å få kjøpt hos evt. hugger? Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
lippert Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Hvis det er til Drammen den skal så er det nok http://www.hellik-teigen.no/ som skal gjøre jobben. De har hogget båter før. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Honduras Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Petterson har fått vekk mye av cellulose-lukta i senere år. Da politikerne i Moss merket det, fryktet de at byens fremste varemerke og identitets-bærer skulle bli borte og at byen dermed skulle bli mer lik andre byer. De valgte derfor å legge søpla-fyllinga klin inntil E6 Så nå er det gamle industri(penge-)lukten erstattet av den lifflige lukten av råtnende avfall. Trøsten for dere i Vestfold er att fyllingen ligger lenger fra fjorden enn det Petterson gjør. For oss andre fra Østfold er Moss fortsatt en lukt vi passerer på vei til tigerstaden... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bonus Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Honduras skrev: ... For oss andre fra Østfold er Moss fortsatt en lukt vi passerer på vei til tigerstaden... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.