JohnS Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Jeg er i forhandlinger om kjøp av en Volvo TAMD 71B m/Twin disc MG 507 gear. Motoren befinner seg i Danmark, og selger forlanger 80.000,- Danske kroner. Er det noen som kan si om et slikt kjøp høres fornuftig ut, samt hva det vil koste meg i avgifter for å få den til Norge? Motoren er en 1995 modell, og har gangtid 1200 timer. Effekt 380hk v/2600rpm. Er dette en bra motor? mvh John Quote Link to post
Hansi Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Avgiften er på 143,50 kr pr hk + 25 % mva. Les mer her. Motoren går for å være bra etter hva jeg har hørt. Er en tungbygd sliter. Men i dagens marked er det kanskje rom for forhandlinger med hensyn til pris. Quote Link to post
JohnS Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 Takk til Hansi for kjapt svar. Da blir det altså kr. 186895,- med dagens DK kurs. Tror jeg glemmer hele greien. Får heller finne noe innenlands. mvh John Quote Link to post
Hansi Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Ville nok tro at muligheten for å finne en pent brukt motor absolutt er tilstede her i landet også. Du får følge med på Finn. Stadig motorer til salgs. I tillegg kan det lønne seg å ta kontakt med verksteder / forhandlere for en prat. Quote Link to post
trikkern Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Du betaler moms i Norge på totalprisen inkl. frakt. Sørg derfor for at du ikke får moms på prisen i Danmark også, ellers må du betale norsk moms også på dansk moms. Quote Link to post
Thorlyn Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Ring til Framnæs Maritime i Sandefjord og hør med de. De har mye stor båt inne og er store på markedet. Legg igjen kontakt info kanskje så kan de ringe hvis de får noe i innbytte Quote Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts