Lazyjack Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 På denne motoren sitter det en manuell matepumpe av en type jeg ikke har vært borti før. Hvordan brukes den for å pumpe frem diesel ved lufting? Synes ikke denne belgen lar seg presse noe videre sammen. Har jeg misforstått hvordan den skal brukes? Takk for svar! Quote Link to post
Seiljåtten Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Har D2-55, og det er sikkert samme greia. Dersom ikke svinghjulet står i rett posisjon, er effekten dårlig. Med andre ord, pumper du uten resultat, drei litt på motoren, og det hele bedrer seg. Det står litt om det i instruksjons boken. (den boken nordmenn aldri leser) Quote Link to post
Lazyjack Posted October 27, 2008 Author Share Posted October 27, 2008 Kjenner til problemet med dårlig pumpevirkning om motoren står i feil stilling og skal sjekke det Men pumpa - ideen er altså at gummibelgen bare skal presses gjentagne ganger inn? Quote Link to post
baatsman Posted October 27, 2008 Share Posted October 27, 2008 Har også D2-55. I tilegg til belgen sitter det en lufteskrue ved siden av. Jeg har ikke brukt den, men åpnet diesel dysen og luftet den veien. Sikkert ikke reglementert. Men funker og er enkelt. Quote Vi sees! Link to post
Recommended Posts