Jump to content

Luke Maxi 77


Guest Sparky

Recommended Posts

Ello ello.

 

I min maxi er det luke i dørk for batterirom og deler av motor akterut, som skrues opp med skruer.

 

Vurderer å lage en luke til rett aktenfor denne.

 

Vil dette svekke båtens egenskaper (stivhet o.a)??

Hvorfor laget ikke konstruktør dette fra start?

 

mvh jan

Link to post
Share on other sites

Har aldri sett behovet for en ekstra luke ned til motorrommet på 77an. Det jeg har hatt behov for å komme til i løpet av sommeren har alltid vært greit tilgjengelig gjennom orginalluken eller fra salongen.

 

Har du savnet dette så ofte at du mener det er verdt bryet med å lage en ekstra luke?

Link to post
Share on other sites

Guest Sparky

Ja, alltid bruk for ekstra rom.

 

Om det er verdt bryet vil avhenge av om båtens egenskaper til å tåle belastninger, svekkes.

 

mvh jan

 

Har aldri sett behovet for en ekstra luke ned til motorrommet på 77an. Det jeg har hatt behov for å komme til i løpet av sommeren har alltid vært greit tilgjengelig gjennom orginalluken eller fra salongen.

 

Har du savnet dette så ofte at du mener det er verdt bryet med å lage en ekstra luke?

Link to post
Share on other sites

Hej Jan!

 

Jag har haft ett par 77or, båda med utombordare, så jag kan egentligen ikke hjälpa

deg, men det som slog meg, om du gerne vill in i det utrymmet bak motorn,

skulle du ikke kunne lage en liten luke  innerst i stikkojjen fra siden,

(kommer ikke riktigt ihåg, var sittbrunnsdörken går höjdmässigt på innerveggen mot stikkojjen!)

da slipper du problemet med att få dessa dörk-luker helt vann täta!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...