stko Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Hei Har akkurat blitt lykkelig eier av en Fevik 23, 1981 modell. Båten er meget velholdt, og godt vedlikeholdt. Det er byttet motor, og gangtiden på denne er 500 timer. I den forbindelse lurer jeg på om noen av dere har noen tips/erfaringer ang.følgende: - Ikke septiktank montert, noen gode tips for plassering? -Ikke vanntank installert, gode tips her? -BMW 36 hk, saltvannskjølt. Noen rimelig måte for ombygging til ferskvannskjøling? Kjølesløyfe?? Quote Link to post
torbi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Fin og koselig snekke du har ....,hatt den lenge ? Quote Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Guest Avmønstret# Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 ,hatt den lenge ? :lol: Quote Link to post
tom-ass Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 (edited) Jeg har aldri hatt en fevik23, men har en kamerat som har det, og vi var på tur i sommer. Jeg i mon Sollux og han i sin Fevik. Båten gikk fint i vannet, rullet noe mer enn min sollux synes jeg, og når vi gikk på siden krenget den mer. Solluxen er noe bredere, og har ganske flat bunn i forhold. Han har en VP MD5 tror jeg, (veldig usikker), Litt liten motor, men vi marset i 5-6 knop. Noe vibrasjon i skuta, men det kan jo komme av helt andre ting. (motorfester, innredning osv). Feviken hans har en portapotti, i eget rom. Hvordan det er ang montering av pump-i-do, og tanker vet jeg ikke. Han har innstalert vanntank og elektrisk pumpe/kran, uten at jeg vet hvor han har tank. Jeg skal tipse han om denne tråden, så kan det hende han svarer i den. Uansett er alle disse snekkene 80-tallet uavhengig av merke, en tidløs båt, som holder seg bra i prisene, du kan kjøpe den for 100K og selge dem om 6 år for 100K, så sant du ikke herper den, men holder den ved normalt vedlike. Edit: Direkte feil Edited October 29, 2008 by tom-ass (see edit history) Quote Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hafrsfjord Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Har en Fevik 715. ( også den 23 ft. ) Er vel modellen etter Fevik 23. Har pumpetoalett i eget rom inne i kabinen ( SB-side ) - septiktank SB-side litt bak førerplassen. Ferskvannstank på BB-side rett under pantry. Mvh Hafrsfjord Quote Link to post
stko Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 Takker for respons Quote Link to post
Recommended Posts