Jump to content

Trenger haste svar ang impeler på drev


Mr_J@n

Recommended Posts

Skal starte motoren i dag, å siden det er montert inn et "overhalt drev" på den er jeg redd for dette med kjøling, skal monter øreklokker for vann til drevet, MEN hvordan oppdager jeg raskest om det er noe galt???  er det kun temraturen på motoren jeg ser/kjenner det på.

Håper på raskt svar (gleder meg til å høre lyden)

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Du sier ikke vilket drev du har, men du vil se at det spruter ut vann i bakkant/overkant av drevet. Du kan ikke unngå å se/merke det.

Er ikke du i Drøbak? På Sjøsenteret?[/quot

 

Sorry, glemte det i farta, Merc Alfa one, du sier bakkant/overkant, kan du spes, er helt grønn på dette med drev, båten ligger i haven, å det å få/plage de på marinan vill jeg helst slippe, det er jo mye stress der om dagen :yesnod:, har fått så mye fin hjelp her, så det var nok naturlig for meg å høre med dere først :flag:

 

mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Det spruter ut på hver side av drevet, der det er festet mot skroget.

Det du ikke får testet er om impelleren har blitt myk. Det merker du først når du kjører på nesten full fart i 5-10 minutter, og moteren arbeider tyngre. Er impelleren litt slapp, så orker den ikke å pumpe tilstrekkelig, og alarmen går. Kjør på lav fart til tempen går ned.

 

Det sies at impelleren bør byttes hvert andre eller tredje år. Lykke til. :yesnod:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Det var bare hyggelig. Faxen ligger på land (brygga) vis a vis servicebrygga på Sjøsenteret.

Har du fler spørsmål, kan du jo ta turen ned.

Har hatt Bayliner med Mercruicer Alpha One (gen II).

Er i båten hver helg, også i morgen søndag.

Hvor har du båtplass?

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Har ikke båtplass fortiden, grunn er at jeg kjøpte meg en båt på rot ifjor med mye å gjøre, å med dårlig fremgang i vinter, har dette latt seg vente på :smiley:, er igang med en ringe runde nå i disse dager, håper på Sonkilen, for i Drøbak er det litt for dyrt for meg. Mulig jeg bruker hengeren i år, har planer om og gi den et støk med lakk og noen nye/brukte stoler også, er ikke helt fornøyd med løsningen oppi båten (mye plass som blir borte) si gjerne ifra om du vet om et sett med stoler.

 

Skal se etter Faxen neste gang jeg er på de kanter :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...