Walter_S Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 ...Denne båteieren tror jeg samlet dunker i flere år før han kjøpte båt...... He-he! Dette er ikke hva du tror, men en 'installasjon' av en kunstner med statsstøtte og nyvunnet stipend fra Avholdsrørsla - tema'et for installasjonen er "et spiritus fenestra - sancti - amen"... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Men noen pris får han tydeligvis ikke, - han gjentar utstillingen hvert år! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
horg Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 Med samme pressening? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2008 (redigert) I hvert fall med enda fler fancy plastkanner! Redigert 29.Oktober.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
alfb Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Plastkanner vs surring med tau. Første vinter med denne båten og også første vinter med utendørs opplag for min del. Fikk den ikke inn i hallen min Jeg leste igennom div innlegg og bestemte meg for å bruke plastkanner fylt med 4 liter vann knyttet i preseningen (OBWiik presenning og stativ). Det ble hengt opp 25-26 kanner, ca 1 pr meter + 2-3 tamper. Må si at jeg syntes dette så veldig bra ut!! Dette var for en uke siden, men i formiddag etter en liten antydning til storm, var hele dritten i ferd med å fyke av. Fikk i siste liten sikret med tau under båten som en nødløsning. Presenningen tar nesten nedi på ene siden nå, så alt må løses og forhales i morgen vist været tillater det. Kanskje denne kannepatenten ikke er noe for oss vestlenninger? Noen som har konkrete forslag til en løsning som fungerer selv på vestlandet?? Vurderer Lars H sin løsning... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 En liten anekdote. For noen år siden hadde jeg båten på foreningens opplagsplass. I rekka imot lå ei lita snekke. De satte opp et dekkstativ og prenningen ble surret fast i krybba. Den første høststormen tok båt, krybbe og presenning og veltet den ut på jordet. Hva skjedde med min båt? Presenningen blåste av. Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Plastkanner vs surring med tau. Plastkanner og surring med tau! Jeg gjør det slik: Jeg tar et tau og fester i en malje. Så krysser det under båten og gjennom en malje på andre siden, så tilbake igjen, osv. til den har vært innom 3-5 maljer på hver side. Så binder jeg en plastkanne i enden av tauet. Denne vi holde tauet stramt og etterstramme det. Plastkannen er full (eller halvfull) av vann. Denne vil fryse og bli hard. Pass derfor på at den ikke kan slå borti noe som kan ta skade. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 17.November.2008 Link til dette innlegget Svart 17.November.2008 Min bestefar sa det er best kanner pga ungår tung snø eller kraftig vind i presenning. Men ser mange bruker uten kanner !!!! At-le Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.