sailor Posted October 28, 2008 Share Posted October 28, 2008 Tenkte jeg skulle handle meg en avfukter til båten. Har sett på nettsidene til biltema og clas ohlson. Sikkert greie avfuktere der, med jeg skulle ønske jeg kunne finne noen som var mindre! Vil ikke betale for mye, kanskje et par 1000 kr maks. Hadde vært OK med en avfukter som kunne stues bort under fart, og som ikke ville være alt for dominerende i kahytta om vinteren. Forslag til LITEN avfukter?? Quote Link to post
Kjeles Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 (edited) Delonghi DNC60 er den minste som jeg har funnet (17 cm bred!). Dessuten er den av silika-typen, slik at den virker ned mot null grader. Elkjøp forhandlet denne tidligere, men har visstnok tatt den ut. Storebroren DNC65 er litt større: 18.7 x 48.3 x 32.4 cm. Begge kan kjøpes på Ebay. Delonghi-avfuktere har vært beskrevet tidligere på BP. Gjør et søk. Edited October 29, 2008 by Kjeles (see edit history) Quote Link to post
index Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Det finnes, men jeg har ikke sett noen som forhandles i Norge ennå. Jeg stod med en liten en i hendene i en båtutstyrsbutikk i London i vår, og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den . Den var vel ca 15x20x30cm, som en liten kaffetrakter med andre ord. Dro vel ut runnd en liter i døgnet, men det burde holde om båten er tett ellers. Mener prisen lå på 5-600,- kroner, ikke noe å si på det... Hadde jeg bare husket produktnavnet, så kunne vi jo søkt den opp på nettet.... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ErlendB Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Bare å Google litt, eller ta en tur innom Ebaj, så finner du nok noe som passer. Bare husk på at det skal være 230V.. :) Søkeord er "dehumidifier" på engelsk, for den som lurer. Good luck! Quote Medlem av *Walter_S Fanklubb* ________________________________________________________________________________ 1992: Båtførerbevis - 2008:Fagbrevet i Matrosfaget -Tiden går... Link to post
Framtia Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Jeg har en luftavfukter fra Ebac som jeg er veldig godt fornøyd med. Ser de også har en relativt kompakt modell Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts