Guest kake_Fredrik Startet 24.April.2004 Del på Facebook Startet 24.April.2004 ja, jeg har et problem med min mercury 50hk, grisen er 4sylindret 2takter... men over til saken, når kan skal gi på så hoster og harker motoren noe sykt! jeg tror det kan være toppakningen som er gåen? hva tror dere? den går helt fint på tomgang! ellers så kan det jo være gasseren! ps: det er en 1989 modell 2takter 4syl Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Sjekk om alle pluggene ser ca like ut. Er noen rene (blanke), evnt har hvitt belegg? Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 24.April.2004 Del på Facebook Svart 24.April.2004 Ja plugger kan være saken. hadde også en påhengsmotor (Johnson) som var svært ømfintelig for plugger. Den godtok heller ikke særlig Bosch eller Champion som var anbefalt. Beste plugger for denne motoren var japanske plugger (Denso el. liknede). Er pluggene oljet pga. sakte kjøring eller at oljen ikke blir forbrent skikkelig fra pluggene kan du prøve å gå opp en varmeverdi fra original verdi. Varmeverdien på fabrikantens anbefalte plugger er beregnet for full spiker kjøring. Annet tips kan være å fylle kondensfjerner på tanken. Jeg hadde en gang halve forgasseren full av vann. Tredje tips kan være å sjekke/skifte bensinfilteret i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.