Jump to content

dakar mercuryen min! er fucka:(


Guest kake_Fredrik

Recommended Posts

Guest kake_Fredrik

ja, jeg har et problem med min mercury 50hk, grisen er 4sylindret 2takter... men over til saken, når kan skal gi på så hoster og harker motoren noe sykt! jeg tror det kan være toppakningen som er gåen? hva tror dere?

den går helt fint på tomgang! ellers så kan det jo være gasseren!

ps: det er en 1989 modell 2takter 4syl

Link to post
Share on other sites

Ja plugger kan være saken. hadde også en påhengsmotor (Johnson) som var svært ømfintelig for plugger. Den godtok heller ikke særlig Bosch  eller Champion som var anbefalt. Beste plugger for denne motoren var japanske  plugger (Denso el. liknede).

Er pluggene oljet pga. sakte kjøring eller at oljen ikke blir forbrent skikkelig fra pluggene kan du prøve å gå opp en varmeverdi fra original verdi. Varmeverdien på fabrikantens anbefalte plugger er beregnet for full spiker kjøring.

 

Annet tips kan være å fylle kondensfjerner på tanken. Jeg hadde en gang halve forgasseren full av vann.

 

Tredje tips kan være å sjekke/skifte bensinfilteret i motoren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...