Jump to content

Båtmessen i Dusseldorf i Januar , billige ryanair biletter

Enzo

Recommended Posts

He He alltid gøy og lese om Ryanair.. Økonomien deres er vel sånn passe he he.. De er større en SAS og de hadde et OVERSKUDD på ca 385 millioner Dollar mener jeg og huske.. Ryanair går så det suser og de har en flypark som er splitter ny bestående av B 737-800.. Du kan trygt bestille billetter med dem :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Vi har bestilt reise nedover den siste messehelgen. I fjor lå vi på Four Points by Sheraton Centarl Düsseldorf - Luisenstrasse. Ligger sentralt til og rett ved en fin Mexicansk restaurant som heter Pssst Bandido og det er en bra Thai restaurant et par kvartaler lenger borte også. Vi har bestilt samme hotell for denne reisen. Dobbeltrom med frokost koster fra ca. 180 Euro om jeg husker rett. Vi flyr ned lørdag formiddag og hjem søndag kveld. Da har vi et par timer på messen på lørdag og hele søndagen. Det holder for oss.

Ad Ryanair - flyr de til Düsseldorf international eller flyr de til en flyplass "litt utenfor allfarvei" som de ofte gjør? (de kaller jo Torp for Oslo Airport Sandefjod :lol:)

Edited by Bitteliten (see edit history)

Ryanair flyr til Weeze, ca. 1 time fra Dusseldorf. Dusseldorf International flyplassen ligger rett utenfor Dusseldorf og nær messeområdene.

Se kartskissen, jeg har sirklet inn flyplassene med sort, messeområdet med rødt.

nrnlimburggelderlandeuregio.jpg

Vi er en gjeng faste travere som blir med KNBF til Gøteborg i månedskiftet januar/februar for å bivåne Båtmessan. En utrolig trivlig tur med buss fra Oslo. Se mer på KNBF sin side.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ikke kast bort tida på meksikansk eller thai; i Düsseldorf går dere i Altstadt og spiser mat fra Nordrhein-Westfalen, og skyller det ned med Altbier :drink:

Spøk til side; messa er flott, min erfaring er at det lønner seg med en plan - det er vanskelig å rekke over mer enn utvalgte emner uten å bli svimmel...

Hoteller finnes det mange av - det viktigste er å sjekke ut forbindelsene i forhold til kollektivtransport med overgang til messetrikker.

Har ikke tenkt å reise selv i vinter, men kanskje i 2010? :seeya:

HF: LB3GH

• 2 months later...
Vi har bestilt reise nedover den siste messehelgen. I fjor lå vi på Four Points by Sheraton Centarl Düsseldorf - Luisenstrasse. Ligger sentralt til og rett ved en fin Mexicansk restaurant som heter Pssst Bandido og det er en bra Thai restaurant et par kvartaler lenger borte også. Vi har bestilt samme hotell for denne reisen. Dobbeltrom med frokost koster fra ca. 180 Euro om jeg husker rett. Vi flyr ned lørdag formiddag og hjem søndag kveld. Da har vi et par timer på messen på lørdag og hele søndagen. Det holder for oss.

Ad Ryanair - flyr de til Düsseldorf international eller flyr de til en flyplass "litt utenfor allfarvei" som de ofte gjør? (de kaller jo Torp for Oslo Airport Sandefjod :lol:)

Hmm... Er Haugesund utenfor allfarvei? Ryan Air flyr Haugesund- London. Og da, ligger "verden" åpen:-)

• 1 year later...

Tid for å planlegge båtmesse, er det fler som vurderer en til Düsseldorf messen 22 til 30 Januar neste år...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Vi er to par som har hatt messa i Dusseldorf som fast reisemål de siste 10-12 årene.. Det begynte med fly og overatting på SAS-hotellet betalt med bonuspoeng, men de siste årene har vi gjerne tatt det som en ukes ferie med start på Kielerferga og så egen bil ned fra Kiel. Dermed står vi litt friere til å finne overnatting i dorfene rundt og det er greiere om man skulle gjøre noen kupp på messa..

Som det er nevnt ovenfor er det lurt å ha en plan for hva man ønsker å få med seg. Messa er enorm! Tror det er 15-16 store haller i alt.. Heldigvis er det godt organisert med ulike kategorier i hver hall, - dykkerutstyr i en, motorbåter i en annen og seilbåter i en tredje. Dermed er det mulig å velge seg ut de hallene som er mest interessante først. Det har gjerne vært to haller med seilbåter og to med klær/ utstyr. Vi greier ikke å komme gjennom de engang på en dag....

Den eneste ulempen med å reise til Dusseldorfmessa er at messa på Lillestrøm noen uker senere plutselig virker så liten!!

de kaller jo Torp for Oslo Airport Sandefjod

Mnja. Det er det ikke bare de som gjør.

Gjør du et søk på et verktøy som Amadeus og oppgir Oslo som destinasjon, så får du opp denne:

osloflyplasser01.jpg

Jeg har vært med på at folk kommer til Torp og skal ha taxi til Continental.

Cheapoair flyr til Weeze. Ca. 80 km fra Dusseldorf.