HulkHaugen Startet 29.Oktober.2008 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2008 I Mai kjøpte jeg en plastbåt for første gang (23' Snekke), og lurte litt på behandling av den. Nå er den jo skitten, så lurte på om jeg burde avfette og spyle den nå, samt vaske med litt jif skurekrem, eller vente med det til våren før jeg polerer og setter den ut? Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Hans_K Svart 29.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Gjør det nå, så blir jobben mye lettere til våren! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 29.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Bare en ting.. IKKE bruk JIF skurekrem, da lager du riper i gelcoat'en.. Gå heller på biltema eller lignende steder å kjøp noe som heter Båtvask (syns å huske at det het båtvask, men er ikke 100% sikker på hvem som solgte det). Du bor vel i nærheten av Maritim, ta en tur dit så får du en sterk og god såpe. Er det mye ru (hvite skjellene) på den, så spør du etter en slik syrevask til å fjerne ru med. Jeg var innom HK service å kjøpte ei flaske de hadde, skjellfjerner kalte de den, og det var 10-30% syre og litt div.. drev og flaps osv ble helt strøkent etter et par behandlinger av dette.. :-D Du må nok vaske til våren også, men den møkka som sitter der nå, vil i hvertfall sitte dønn fast til våren.. Selv vasker jeg når jeg tar opp og til våren.. og endel ganger i løpet av sommeren.. ;) Lykke til. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
HulkHaugen Svart 29.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Takker for tips! Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
jørn Svart 29.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2008 Jeg bruker Hempel gelcoat cleaner, den tar alt av møkk på gelcoaten. Bare å fukte båten, smøre på, og spyle av igjen. Ingen gnikking som tar hele helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 30.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2008 Kan anbefale Maritim sin Båtvask. Fungerer veldig fint hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.