Dykker Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Jeg skal ha båten i oppvarmet hall i vinter. Eneste utfordringen er at jeg må trille båten i en 80 meter lang korridor før jeg kommer til lagerhallen. Jeg har en transportkrybbe (opprinnelig til en Windy 36) i stål som er 4 meter lang og 1,5 meter bred med en 2 tom 6 på lasken på hver side av kjølen (min båt er flatkjølet). Tenkte å montere et svingehjul i hver av transportkrybbens hjørner, altså 4 hjul. Båten er 26 fot og veier 2 tonn. Er det noen her på forumet som vet hvor jeg kan få tak i hjul til dette formålet? Hjulene bør ikke være mer enn 20 cm høye. Quote Link to post
horg Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Er det noe slik du teker på? send han en IM Quote Link to post
Hansi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Både Biltema og Clas Ohlson har hjul i sitt sortiment. Hvor mye belastning de tåler er jeg noe usikker på. Quote Link to post
Dykker Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 Er det noe slik du teker på? send han en IM Nettopp slike hjul jeg tenkte på. Skal sende ham en IM. Quote Link to post
Enzo Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Sjekk http://www.d-yachts.no/default.asp?Id=300&module=news Etter D-yachts konkursen så ligger det igjen endel småtterier som sikkert kan prutes ned skikkelig. Bl.a disse Rulleskøyter for å flytte båter i hall load 6 ton pr stk Quote Link to post
Lett match Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 (edited) Se også http://www.jula.no/ Der har de et stort utvalg av aksler og hjul. Nettsidene er dårlig med tanke på å se vareutvalget, bestill brosjyre. Edited October 30, 2008 by Lett match (see edit history) Quote Link to post
Mergulhito Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Blickle i Horten har et bredt sortiment av hjul, jeg kjøpte noen med gummibane til min båt max last 250 kg hver. Burde kanskje ha valgt hjul med hardere bane, men det går greit å få båten ut og inn av garasjen (700 kg). CO og biltema har bare hjul opptil 150kg last. Blickle har alt. Quote Link to post
Recommended Posts