Cobra 860 Sport Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Hei Eg har en Cobra 860 Sport 2002mod som blei kjøpt i sommer, den tar inn vatten i motor rommet når det regner, det kommer også vann ned i "dørken" på eine siden , det ser ut som om det kan komme fra fenderlisten (at vannet renner igjennom skøyten der?) det er snakk om mye vatten regner det ein heil dag så blir det ca 30 Liter i motorommet så det er snakk om store mengder. er det noen som har opplevd samme problemet? eller har forslag på hvor det kan komme fra? Takker for alle forslag. ØT Quote Link to post
Hansi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Har opplevd samme problemet på en båt, men ikke så store mengder med vann. Demonterte fenderlist på den side lekkasjen oppstod, gjorde rent, tettet skjøt mellom dekk og skrog på nytt med sica. Quote Link to post
LM 605 Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Meget kjent problem med vannlekkasje i skrogsammensettingen (bak fenderlist) på en rekke både gamle og ikke minst nye båter. Hadde nylig inne min ett år gamle Askeladden 605 for tetting av lekkasje bak fenderlist. I regnvær eller ved båtvask kom det vann inn opp til flere steder i skrogsammensettingen. Forhandler/verksted tok av fenderlist, freste ut nytt spor , og fuget på nytt igjen, ble etter dette helt vanntett og tørt som en ørken i bunnen. Dette var jo selvfølgelig en garantijobb på en så ny båt. Quote Link to post
Martin F:70 Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Hei Jeg har også en Cobra 860 sport 2007 model som jeg kjøpte for 1 mnd. siden Den tar også inn store mengder vann når det regner. jeg har ikke hat tid til og se på den enda. Jeg tar gjern imot tips i saken. Martin Quote Link to post
Kire Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Kjnt problem. Kun et tips gjelder. Fenderlista må av og det må tettes på nytt. Basta Quote Link to post
Recommended Posts