Thorlyn Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Hei alle sammen. Jeg ringer rundt og forhører meg om kalesje til båten min.. Tok en tlf til Thoresen båtkalesjer i tønsberg da han hadde gjort samme type båt før.. Er han ekstremt dyr eller har prisene vokst inn i himmelen??? han skulle ha intet mindre enn ca 50000.- for komplett kalesje Nå skal bøyler flyttes og og byttes samt at det skal monteres list på targa for feste av kalesje. Men 50 laken???? Det er jo røveri.. er ikke akuratt en 50 foter jeg har heller Får høre med Per oskar meyer også, for 50 laken betaler jeg IKKE Edited October 31, 2008 by THORLYN (see edit history) Quote Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
ebonita Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Låter ju förfärligt dyrt. Hälften hade man kanske gissat... Som jämförelse är här en länk till engelsk leverantör som säljer till Princess m fl. Det brukar inte kosta mer om man vänder sig till firma på hemmaplan som mallar upp kalechen själv. Och då har man ju möjligheten att få lite egna finesser i priset. http://www.flexicovers.co.uk/Princess_Pricelist.asp Edited October 31, 2008 by ebonita (see edit history) Quote Link to post
Enzo Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Har sjekket med Thoresen jeg og et par ganger og de ligger gjerne 40-50% over de andre sammenlignbare , mulig de har bedre kvalitet da så for de som ikke bryr seg så hardt om hva ting koster så er det kanskje et bra alternativ Quote Link to post
Thorlyn Posted October 31, 2008 Author Share Posted October 31, 2008 Ja jeg tippet halvparten.. Je har pratet med flexicovers og de syr sånne for 10 000. Men de ville ikke sy den da det er mange forskjellige maler ute og går.. så derfor hører jeg lokalt og tenkte at 25 000 + for custom måtte være innenfor men 50 Quote Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mariell Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Thorsen er dyr, veldig dyr. Har du sjekket med ? Tor Osckar Meier 33 36 51 84 på Vear(Stokke) Bra Soløkka båtkalesjer? 33 46 36 67 Har aldri brukt dem, men skal vistnok være flinke Thi Båtkalesjer 33 45 00 91 plundrete å ringe til dem, snakker ikke norsk og veldig lite Engelsk, ligger bortpå Heimdal veien. Kvalitet ukjent Quote MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Thorlyn Posted October 31, 2008 Author Share Posted October 31, 2008 Skal sjekke opp samtlige.. Meyer er bra, står derfor først Får ringe soløkka også. THI er fristende og prøve men veldig vanskelig og prate med.. får kjøre innom han Quote Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kjellka Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Dette var dyrt Jeg får ta vare på den kalesjen jeg har skjønner jeg. :nono: Quote Link to post
Hallaron Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Som jeg nevnte i en annen tråd, har jeg ikke engang fått svar på mine forspørsler ( 3 stk ) om pris.. Det har vært gullkantede tider i det siste og forhandlerne trenger nok litt tid på om å omstille seg fra selgers marked til kjøpers marked.. Når ordreblokka er tom og symaskinenen står stille, da er det på tide å sjekke priser.... Quote Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Enzo Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Kjenner svetten piple når jeg leser om slike priser , kalesje er ikke akkurat noe jeg kunne tenkt meg å bruke 50lapper på , får veldig mye annet fint for de pengene. Fikk tilbud på en kalesje hos Alf Hansen nylig og de skulle ha 16000.- med rustfrie bøyler til 40fots seilbåt Quote Link to post
Hansi Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Betalte 12000,- for ny kalesje uten bøyler i våres til Nord Westen. 50 lapper for en kalesje synes jeg er litt i overkant mye for å si det mildt. Edited October 31, 2008 by Hansi (see edit history) Quote Link to post
Mulligan Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Thi Båtkalesjer Har brukt Thi og Nam på Vallø (mora hennes). Er svært fornøyd jeg. Og så skal det være en iraner på Tjøme som gjør bra arbeid for en rimelig penge. Edited October 31, 2008 by Mulligan (see edit history) Quote Link to post
logos Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Leter fremdeles etter en som kan levere sprayhood i Oslo. Det er ikke lett. Han jeg fikk tak skulle ringe tilbake og avtale tid (3 uker siden).... Noen som kan anbefale noen? Quote Link to post
eysteind Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 betalte c 12.000 for "costum made" til min båt ferdig montert. Synes dette var en grei pris. Quote Link to post
NOR_Gandsfjord Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Fikk tilbud på en kalesje hos Alf Hansen nylig og de skulle ha 16000.- med rustfrie bøyler til 40fots seilbåt Har en sånn 'Hansen toppen' tunneltelt på min. Fikk levert sprayhood uten kalesje originalt, og da ble det enklest og billigst å supplere med en sånn. Nå synger imidlertid sprayhooden på siste verset (8 år), så da skal jeg vurdere alternativene nøye. 50k blir det ikke snakk om, det er sikkert. Har du bestilt Enzo? Du får melde fra om passform, kvalitet, detaljer og pris samt customer satisfaction etterhvert Quote S/Y Surprise Link to post
VannTro Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Bestilte kalesje til båten i fjor på samme tid. Alf Hansen tok da 11.000,- inklusive rekketrekk. De har 10% rabatt hele høsten. En i havna bestilte omtrentlig samme type for et par uker siden, samme pris. Har nok ikke godt opp noe markant i pris fra i fjor til i år, men hvis du vil ha en laang utredning om skreddersydde kalesjer til blodpris så har du ringt rett sted.....(jeg fikk forøvrig beskjed om at markilux stoffet jeg ønsket var dyrt, men hos Alf Hansen var det samme pris uansett hvilket stoff jeg ville ha) Meyer derimot har jeg hørt mye skryt om. Edited October 31, 2008 by VannTro (see edit history) Quote Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
enter4u Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Jeg sjekka i dag hos Jens Sagen. Og kalesje til båten min kommer seg på 6100:-) Quote Link to post
M/S Bastard Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Hørtes bra ut Enter4u. Jeg ser de har Sagen Båt i mal-oversikten, så håper de har malen til min. Har sendt en forespørsel til Sagen, kanskje jeg slipper rimelig fra det Quote Link to post
enter4u Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Det jeg ble overrasket over, var at det var 8 forskjellige kalesjetyper til fram 25. Og hvilken skal jeg ha?? Quote Link to post
M/S Bastard Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Ja, da blir det kanskje litt vanskelig. Håper du finner ut av det, for det var jo en rimelig pris du fikk. Quote Link to post
Kire Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Har en Sea Ray 290 med targa, har bestilt kalesje i Skien for 2 mnd siden, for 2 uker siden ringte de faktisk og sklle ta mal. Ikke hørt noe mer etter det. Har vært i kontakt me 3 stykker før dette som skulle ta kontakt, men ikke hørt en dritt. Generelt meget dærlig service rundt om kring for 30 lapper synes jeg. Hadde jeg selv gitt så dårlig service, så hadde jeg skammet meg. De gutta der har hatt altfor gode tider. P.s: skal ikke ta absolutt alle over en kam da. Pris på bestilt kalesje 30.000,- mye pemger Quote Link to post
dezibella Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Quote www.songembf.com Link to post
arild Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post
index Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Jeg ser de har Sagen Båt i mal-oversikten, så håper de har malen til min. Hvis ikke kan du snakke med Seilmaker Mathiesen i Stavanger! De lagde originalkalesjene til Sagen båtene, og da jeg snakket med dem for 5-6 år siden hadde de fortsatt originalmalene liggende på lager! Jeg hadde tenkt å bestille kalesje til min daværende Sagen 730 der, men i stedet ble det bytte av båt.... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Har fått pris fra Jens Sagen, hyggelig sådan. 7100,- for kalesjen + 1500,- for hardtopp kalesjen. Mulig jeg skal ha 2 vinduer i tilegg på kalesjen, da kommer den på ca 7800,- Uansett slipper jeg rimelig unna syns jeg. Quote Link to post
index Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Hørtes svært rimelig ut det ja! Sett inn så mange vinduer du får plass til, du vil garantert ikke angre på det... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts