Jump to content

Kalesjepriser? har de vokst inn i himmelen?

Thorlyn

Recommended Posts

Hei alle sammen. Jeg ringer rundt og forhører meg om kalesje til båten min.. Tok en tlf til Thoresen båtkalesjer i tønsberg da han hadde gjort samme type båt før.. Er han ekstremt dyr eller har prisene vokst inn i himmelen??? han skulle ha intet mindre enn ca 50000.- for komplett kalesje :eek:

Nå skal bøyler flyttes og og byttes samt at det skal monteres list på targa for feste av kalesje. Men 50 laken????

Det er jo røveri.. er ikke akuratt en 50 foter jeg har heller

Får høre med Per oskar meyer også, for 50 laken betaler jeg IKKE :nonod:

Edited by THORLYN (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Låter ju förfärligt dyrt.

Hälften hade man kanske gissat...

Som jämförelse är här en länk till engelsk leverantör som säljer till Princess m fl.

Det brukar inte kosta mer om man vänder sig till firma på hemmaplan som mallar upp kalechen själv. Och då har man ju möjligheten att få lite egna finesser i priset.

http://www.flexicovers.co.uk/Princess_Pricelist.asp

Edited by ebonita (see edit history)

Har sjekket med Thoresen jeg og et par ganger og de ligger gjerne 40-50% over de andre sammenlignbare , mulig de har bedre kvalitet da så for de som ikke bryr seg så hardt om hva ting koster så er det kanskje et bra alternativ

Ja jeg tippet halvparten.. Je har pratet med flexicovers og de syr sånne for 10 000. Men de ville ikke sy den da det er mange forskjellige maler ute og går.. så derfor hører jeg lokalt og tenkte at 25 000 + for custom måtte være innenfor men 50 :crazy:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Thorsen er dyr, veldig dyr.

Har du sjekket med ?

Tor Osckar Meier 33 36 51 84 på Vear(Stokke) Bra

Soløkka båtkalesjer? 33 46 36 67 Har aldri brukt dem, men skal vistnok være flinke

Thi Båtkalesjer 33 45 00 91 plundrete å ringe til dem, snakker ikke norsk og veldig lite Engelsk, ligger bortpå Heimdal veien. Kvalitet ukjent

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Som jeg nevnte i en annen tråd, har jeg ikke engang fått svar på mine forspørsler ( 3 stk ) om pris.. Det har vært gullkantede tider i det siste og forhandlerne trenger nok litt tid på om å omstille seg fra selgers marked til kjøpers marked.. Når ordreblokka er tom og symaskinenen står stille, da er det på tide å sjekke priser....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Kjenner svetten piple når jeg leser om slike priser , kalesje er ikke akkurat noe jeg kunne tenkt meg å bruke 50lapper på , får veldig mye annet fint for de pengene.

Fikk tilbud på en kalesje hos Alf Hansen nylig og de skulle ha 16000.- med rustfrie bøyler til 40fots seilbåt

Fikk tilbud på en kalesje hos Alf Hansen nylig og de skulle ha 16000.- med rustfrie bøyler til 40fots seilbåt

Har en sånn 'Hansen toppen' tunneltelt på min. Fikk levert sprayhood uten kalesje originalt, og da ble det enklest og billigst å supplere med en sånn.

Nå synger imidlertid sprayhooden på siste verset (8 år), så da skal jeg vurdere alternativene nøye. 50k blir det ikke snakk om, det er sikkert.

Har du bestilt Enzo? Du får melde fra om passform, kvalitet, detaljer og pris samt customer satisfaction etterhvert :smiley:

S/Y Surprise

Bestilte kalesje til båten i fjor på samme tid. Alf Hansen tok da 11.000,- inklusive rekketrekk. De har 10% rabatt hele høsten. En i havna bestilte omtrentlig samme type for et par uker siden, samme pris. Har nok ikke godt opp noe markant i pris fra i fjor til i år, men hvis du vil ha en laang utredning om skreddersydde kalesjer til blodpris så har du ringt rett sted.....(jeg fikk forøvrig beskjed om at markilux stoffet jeg ønsket var dyrt, men hos Alf Hansen var det samme pris uansett hvilket stoff jeg ville ha)

Meyer derimot har jeg hørt mye skryt om.

Edited by VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Har en Sea Ray 290 med targa, har bestilt kalesje i Skien for 2 mnd siden, for 2 uker siden ringte de faktisk og sklle ta mal. Ikke hørt noe mer etter det. Har vært i kontakt me 3 stykker før dette som skulle ta kontakt, men ikke hørt en dritt. Generelt meget dærlig service rundt om kring for 30 lapper synes jeg. Hadde jeg selv gitt så dårlig service, så hadde jeg skammet meg.

De gutta der har hatt altfor gode tider. P.s: skal ikke ta absolutt alle over en kam da.

Pris på bestilt kalesje 30.000,- mye pemger

Jeg ser de har Sagen Båt i mal-oversikten, så håper de har malen til min.

Hvis ikke kan du snakke med Seilmaker Mathiesen i Stavanger! De lagde originalkalesjene til Sagen båtene, og da jeg snakket med dem for 5-6 år siden hadde de fortsatt originalmalene liggende på lager! Jeg hadde tenkt å bestille kalesje til min daværende Sagen 730 der, men i stedet ble det bytte av båt....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 2 weeks later...

Har fått pris fra Jens Sagen, hyggelig sådan.

7100,- for kalesjen + 1500,- for hardtopp kalesjen.

Mulig jeg skal ha 2 vinduer i tilegg på kalesjen, da kommer den på ca 7800,-

Uansett slipper jeg rimelig unna syns jeg.