Jump to content

Demontere alu-lister rundt vinduer

tom-ass

Recommended Posts

Spray først skruen med WD40 eller lignende, la dette virke lenge. Du kommer garantert til å knekke endel skruer, det jeg gjorde var å bore nye hull i aliminiumslisten rett ved siden av de som knakk, det underliggende festepunktet til skruen var i mitt tilfelle bare ett langsgående spor så skruen kan feste hvor som helst i lengderetningen. Jeg klarte å fjerne endel av de knekte skruene med tang etter at listen var fjernet (mer WD40).

Ta av bare en ellet to lister av gangen for å unngå lekkasje

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Satt skrutrekker'n i skruen og banka forsiktig ( alm listene irrer fast i skruane ) med hammer'n , det pleier å funke greit . Har tatt av endel lister igjennom åra , spray gjerne masse først med 666 ( 556 ellerno )og bank . Tipper dem løsner da jeg , Kjipt når dem knekker ,blir så mange ekstra hull til ingen ting . Husk å bruk sika eller noe i skruehullene etterpå , da slipper du lekkarsje . Bare srøyt godt inn i hullene og skru fast , lykke til med en av dem værste jobbane ombord . Men god å godt det blir etterpå .....

Tine III

Redigert av Tine III (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...