Jump to content

Hvilken båt ville du velge av disse ?

Enzo

Båtvalget  

225 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg startet noen tråder om båtvalg i Februar som ble veldig interessante diskusjoner og tenkte at nå er høsten her så da fyrer jeg opp en til

La oss si at du skal kjøpe deg ny båt og alle båtene under her koster eksakt det samme , du kan heller ikke kjøpe den og selge den for å ta gevinsten , altså ser vi bort fra prisen og tenker hva vil jeg ha og hvorfor.

Jeg blander størrelsene her for å gjøre det litt mer interessant.

Maxi 1300

mar2006_m1300_large.jpg

Bavaria 43

bavvalg.jpg

Hanse 430

hanse.jpg

X-yachts 37

x37xalsa_rgb_6106_12.jpg

HR 40

hr40startbild.jpg

Elan 450

elan.jpg

Malø 37

malo.jpg

J/122

j122web20.jpg

Comfortina 42

comf.jpg

BMB 37

bmb37s.jpg

Edited by Enzo (see edit history)

Ja da var det kommentarene , hva sier du Viggo

maxi

Fin båt men liker ikke innredningen , kanskje om noen år ?

bav

Når ikke opp i dette selskapet

hanse

Fint design men holder ikke i dette selskapet

x-yachts

:wink:

HR

Ikke nå men kanskje om noen år , på grensen til perfekt langturbåt

elan

Liker designet men nei jeg tror ikke det

malø

Den båten i dette selskapet med høyest kvalitet , kanskje den beste i verden ? men nei....

J

Denne stemte jeg på

comfortina

Selv om jeg nok like gjerne kunne stemt på denne , dette er drømmebåt

BMB

Liker godt Hanse jeg, selv om det sikkert er andre båter på listen som er bedre på mange måter. Men design og interiør på Hanse er bare lekkert da! Nesten så man får lyst til å konvertere til seilbåt... :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
HR40 var fin den. Men den hadde laknene til tørk i antenna, så det ble motorbåten i steden :yesnod:

Å! Det er derfor disse pinnebåtene har laknet til tørk i antenna, fordi de er så dårlig bygd at de lekker som ei sil :wflag:

I mangel av DS båter så falt min stemme på HR40.... Hadde gjerne sette at Regina 40 var med her sammen med CR 40DS og NC385 eller 42... Kunne sikkert stemt på Comfortina 42 også som er en grei båt

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ja da var det kommentarene , hva sier du Viggo

Ok. Her er mine. Utgangspunktet er at båtboerdelen av meg vil ha volum, seilerdelen vil ha fart og rånerdelen vil ha tøft design. :cool:

maxi

Fin båt, men for lite volum. Har 2 av 3 kriterier.

bav

Har bare et av kriteriene. Uaktuell

hanse

For treg... Får i ulveklær er kjipt.:wink:

x-yachts

For liten

HR

For treg og for kjedelig design. Kanskje når jeg blir pensjonist.

elan

Denne er kul. har alle kriteriene i boks.

malø

Se HR.

J

Kul, men for lite bovolum

comfortina

Kjedeligere design enn maxi. For lite bovolum.

BMB

Da kjøper jeg heller bobil... :lol:

Edited by Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Jeg tar nå valget etter å bruke båten i race. Da blir det J/122 på meg. Dette er jo Ferrarien av båtene. Var så heldig og fikk race med denne i Atiqua en hel uke. Det var 2 J båter på 3 på topp der i klassen vår. En amerikaner først og vi nr 2.

Skulle valget ha vært etter at familien skulle ha vært med hele tiden, og ikke racet. Hadde jeg valgt Elan 450.

Fleste av resten av båtene på lista har fortalt sitt for lenge siden, dem mangler mye av en god del?

Rart at det er så mange som stemmer på X 37. Båten klarte jo ikke hevde seg hverken i IMS eller LYSklassen? Men blir nå for det meste brukt i egen klasserace :confused:

Edited by De Cåsta (see edit history)

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

i brist på Overseas40 så valde jeg Malö37........båter med dobble ratter faller bort automatiskt, waste of space, sp meg!!

HR/Comfortina er OK også :smiley:

BMB :confused: .........hellre Volvo 244(med Wunderbaum) o campingvogn

S/Y Gunga Din

Det ble HR 40. For meg er dette enrimelig passende størrelse å reise på tur med. kunne valgt Malø også, men ønsker egentlig en båt i str 42-45 om en skal tenke på langtur. HR er gode båter med langtur som en rød tråd i tankene ved konstruksjon og produksjon. Hadde nissen kommet med en slik i år, hadde ARC fått en deltager fra Hisøya i 2010.

ahh det er jo lov å drømme...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Måtte nok studert båtene nærmere hvis jeg skulle bestemt noe og har derfor ikke stemt, men hadde ikke hatt noe imot den Malø'en

Siden jeg er slik en våghals så stemte jeg like gjerne på den Malø'n jeg! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Denne da? Og atpå til svensk?

http://www.seaon.com/?gclid=CN-z5ciY1JYCFQOx1AodBhhV3Q

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Rart at det er så mange som stemmer på X 37. Båten klarte jo ikke hevde seg hverken i IMS eller LYSklassen? Men blir nå for det meste brukt i egen klasserace :confused:

Kanskje de tenker at det er den eneste i dette selskapet som går framover og samtidig ikke er så stor ?

Den hevder seg altså ikke i IMS og LYS , hva er det den sliter med har du hørt noe om det ? holder den ikke følge med f.eks Elan 37 og Grand soleil 37 ?

HR40, definitivt!

Aller først;

Jeg skal ikke påberope meg noe som helst kunnskap om seilbåter.

Alikevel, på tross av total inkompetanse våger jeg alikevel å ha en mening.

HR representerer for meg det ultimate ut fra byggekvalitet, løsninger,

og etter hva jeg hører mine seilervenner sier; seile- og sjøegenskaper.

En dag skal nemlig også jeg ha seil!

Og da står HR høyt på ønskelisten :yesnod:

Edited by Phoebe (see edit history)