SUNSEEKER43 Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) Er det noen som arrangerer det? Intensiv kurs..?? Edited October 31, 2008 by SUNSEEKER43 (see edit history) Quote Link to post
rogre Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Har du kontaktet Norsk Maritim Kveldsskole , mener di har et kurs som går over 7-10 dager. Det er et forholdsvis omfattende pensum som skal gåes igjennom så noe raskere en det skal godt gjøres. Lykke til. Quote Link to post
Poseidon Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Det arrangeres fritidsbåtskipperkurs her på baatplassen.no Kurset har såvidt startet og det vil fortsatt være mulig å henge seg på. Dette er et grundig kurs som går uke for uke frem mot den siste eksamen midt i april. Erfaringen gjennom mange år tilsier at det trenges god tid og mye arbeid for å få fullt utbytte av et så omfattende kurs. Hvis man først skal investere tid og penger for å få fritidsbåtskippersertifikatet så bør man også sikre at man har lært mest mulig underveis . . . . Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Geirh Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Jeg snakket med en skole i Oslo området for en tid tilbake men finner det ikke igjen. Da var det en tur på kilfergen Innstrumentlære +++ men jeg husker ikke hva det heter. Det var også undervisning i land. Karnsje noen andre kjenner til det her inne?? jeg kunne godt tenkt meg og tatt kurset intensitivt på grunn av jobbsituasjon. Quote Link to post
Geirh Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Helt enig med deg der Poseidon men så var det og få det til og klaffe når man er sjømann... Quote Link to post
Poseidon Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Helt enig med deg der Poseidon men så var det og få det til og klaffe når man er sjømann... Det er nettopp det som er det fine med nettkurset; man arbeider når man har tid. Det kan godt gå i rykk og napp for alt materiellet som legges ut blir liggende til alle er ferdige. I kurset er innlagt to samlinger med repetisjon og eksamen. Disse foregår i Stavanger første helg i januar og første helg etter påske. Hvis man er forhindret en av disse helgene så finner vi en annen løsning. I år har vi deltagere her på baatplassen.no fra Belgia, via Lillesand, Bergen og Gratangen, og helt til USA. Ifjor hadde vi D5L-deltagere som kom reisende ens ærend fra Ny-Ålesund . . . . Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
SUNSEEKER43 Posted October 31, 2008 Author Share Posted October 31, 2008 Samme her.. pga jobbsituasjon... jobber offshore... Quote Link to post
Mariell Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 (edited) I kurset er innlagt to samlinger med repetisjon og eksamen. Disse foregår i Stavanger første helg i januar og første helg etter påske. Hvis man er forhindret en av disse helgene så finner vi en annen løsning. Det er de samlingene i Stavanger som er problemet. Er jo aldri hjemme når de skal være. Men om vi finner en løsning på det. Så har du allerede nå en kursdeltager på neste års kurs. Årets kurs har jeg ikke mulighet til å hoppe på. for mye andre greier på gang. Edited October 31, 2008 by Mariell (see edit history) Quote MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Poseidon Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 ..... Men om vi finner en løsning på det. Så har du allerede nå en kursdeltager på neste års kurs. ..... Ja løsningen er ganske enkel og den finnes i både to og flere muligheter: Man kan komme på en av de "vanlige" eksamenene som arrangeres for kveldskursene, vanligvis noen få uker etter netteksamen. Alternativet hvis heller ikke det klaffer er å avtale en tid som passer, så kan man f.eks sitter ombord i Poseidon II og holde på med eksamen, mens jeg og/eller eksamensvakten masker med andre ting ombord. Som en siste mulighet har jeg også sendt eksamensoppgaver til en ambassade i Midt-Østen for at man skulle kunne avlegge eksamen der. Som sagt: vi finner alltid en løsning Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts