SUNSEEKER43 Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Noen som har ca. nautiske mil på denne strekninga? Quote Link to post
vannoverallt Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 www.dataloy.com mener 532 er et bra forslag. Quote Link to post
SUNSEEKER43 Posted November 1, 2008 Author Share Posted November 1, 2008 Takker :) Quote Link to post
nimbuster Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Det er mer enn 532. Jeg gikk strekningen Molde-Son, og det var 590 nm. Gikk endel innaskjærs, men ikke mer enn vanlig på denne strekningen. Så kan du trekke fra strekningen Molde Ålesund og legge til Son-Oslo. Quote Link to post
MB Keila Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 (edited) Tabell HER mener det er 538 nm. Side 94. Edited November 2, 2008 by Helisa (see edit history) Quote Link to post
nimbuster Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Hva slags båt skal du gå med ? Jeg tenkte ikke på at det i min oppmålte strekning lå stopp innom havner som Ålesund, Sandshamn, Florø, Bergen, Egersund, Kristiansand og Risør. Men, noen havner må man vel innom for å tanke etc? Kanskje ikke været alltid er det beste, og at man derfor tvinges til å gå mer innaskjærs? Vannoveralt og Helisa kan jo prøve å seile den strekningen de oppgir, og så peile den resterende avstanden inn til Oslo? Da tror jeg de vil oppdage at det fremdeles er noen timer igjen til målet. Quote Link to post
Krimart Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Rute på google earth viser at det ca 505 Nm dersom man tar korteste vei utaskjærs. Quote Link to post
rogre Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Nimbus sin kalkulasjon av lengden på ruten er slett ikke galt , har sjekket med " Den Norske Los " som oppgir 527 nm for strekningen Oslo - Ålesund. Ruten er basert på leia utaskjærs så kommer avstikkerene for bunkring etc , etc i tillegg. Quote Link to post
Recommended Posts