maanestraale Startet 25.April.2004 Del på Facebook Startet 25.April.2004 Hei igjen båtfolk, er i siget i dag så jeg flesker til med 2 spørsmål til Fruen, eller som hun ofte her i forumet blir kalt, admiralinnen, regjeringa osv....... men i VÅR båt er det JEG som er sjefen (og jeg har fått lov av fruen å si det ) Men altså fruen ønsker seg en liten søppelbøtte på "dass", pga lite gulvplass var jeg i hele fjor og i vinter på jakt etter en bøtte til å henge på veggen. Dere vet en slik hvit plast bøtte i halvmåneform med vippelokk som ofte henger på offentlige toaletter. Er det noen som vet hvor en får tak i slikt Jeg har faktisk bestillt fra flere lokale rørleggere men det kom aldri noe bøtte. :smiley: Og så må vi på land å grille I fjor (min første båtsesong) kjøpte jeg en gassgrill fra Jernia, fansy med lokk stekeplate grillrist osv. alt i en fin bag, men eneste drawback`et var at den ble ikke varm og det er jo dumt! Tåler ikke vind, må da pakkes inn for trekk osv osv..... ikke fornøyd Har noen gode tips! vil gjerne holde meg til gass, ryddig enkelt å greit. Forslag mottas med takk. Ha en super "på land å grill, på dass å drit" sesong eller båtsesong som vi kaller det Mvh Månestråle Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Lotus Svart 25.April.2004 Del på Facebook Svart 25.April.2004 Du vil ha en gassgrill? Har gassgrill hjemme på terrassen. Flotte saker. Kjempefornøyd. I båten finnes nå en Weber koffertgrill. En glimrende sak. Tøm ut kull etter bruk. Sett på lokket. Plasser grillen ned i grillens faste rom. Alltid varmt, aldri noe tull. Anbefaler deg å bytte. Lotus Beina slås rundt og låser lokket. Da tar den ikke mye plass. Sort brennlakkert emalje slik som vedovnen og steiovnen hjemme. Rustfri solid grillrist. (ikke noe forkrommet eller forniklede greier som ødelegges ved første gangs bruk) Hvordan den ser ut om 10 år? Aner ikke kommer en rapport hvis du har tid til å vente. Alternativt kan du ta sjansen og kjøpe den nå. Den koster fra 500-800 kroner Antar at det finnes noen på dette forum som har samme grill og har brukt den en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 25.April.2004 Del på Facebook Svart 25.April.2004 Hvordan den ser ut om 10 år? Aner ikke kommer en rapport hvis du har tid til å vente. Alternativt kan du ta sjansen og kjøpe den nå. Den koster fra 500-800 kroner Antar at det finnes noen på dette forum som har samme grill og har brukt den en stund. Den Weber-grillen du har der kan du ha resten av livet og litt til. Ingen over og ingen ved siden av. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
maanestraale Svart 26.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2004 Weber koffertgrill. En glimrende sak. Tøm ut kull etter bruk. Sett på lokket. Plasser grillen ned i grillens faste rom. Alltid varmt, aldri noe tull. Anbefaler deg å bytte. Lotus Hei Er faktisk i ferd med å falle for weber grillen, grillkull er kanskje det beste (varmeste) Men søppelbøtten til frua da har ingen tips Mvh Månestråle Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Gerhard Svart 26.April.2004 Del på Facebook Svart 26.April.2004 Men søppelbøtten til frua da har ingen tips Tja, jeg har ikke søppelbøtte på do, men... Er det tiltenkt brukte bind o.l. ? I båten min fant jeg (på WC) en rull med disse små sorte posene som hundeeiere bruker. Den har fått lov til å ligge der til jentene.... Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 26.April.2004 Del på Facebook Svart 26.April.2004 .........Men søppelbøtten til frua da har ingen tips?.....Hei Maanestraale! Vet ikke hvor du får kjøpt slike, men kan i hvert fall hjelpe deg med et bilde av denne så etterlengtede søppelbøtta! Er det en slik en? Øvre, venster hjørne i bildet? Rett under Torky-dispenseren...... Kan tenke meg at du får slike i en hvilken som helst jernvareforretning (Jernia?), eller hvor de selger slike rengjørings- innredningsdetaljer....? Hva med de som selger Campingvogn-utstyr - Baderomsutstyr? Nille? Europris? Dette var mine tips! Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
maanestraale Svart 26.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2004 Hei Maanestraale! Vet ikke hvor du får kjøpt slike, men kan i hvert fall hjelpe deg med et bilde av denne så etterlengtede søppelbøtta! Er det en slik en? Øvre, venster hjørne i bildet? Rett under Torky-dispenseren...... Ja helt riktig, en slik bøtte er det jeg er på jakt etter , takker så mye for tips og bilde, har prøvet de fleste av forretningene du nevner, men fortsetter jakten Mvh Månestråle Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Herman Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Jeg var også på desperat jakt etter en sånn søppelbøtte. Akkurat som deg fikk jeg negative svar overalt. Det eneste de kunne tilby var av størrelse vanlig kjøkkenbøtte, og det er altfor stort til å passe på dassen vår. Tilslutt fant jeg en liten søt en fra Curver. Problemet med denne er kragen som går rundt toppen av bøtta. Denne kragen gjør at den ikke kan festes direkte på skottet. Det løser du ved å feste en trebit bak på bøtta som avstandsstykke. før du skrur den fast i skottet. Bruker du lenger tid enn meg kan du få det pent også På www.curver.com får du informasjon om forhandlere, men de selger vel curver overalt, så du kan få en forhandler til å bestille en for deg hvis de ikke har den inne. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
MortenK Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 Har du prøvd Torshov Rekvisita Eller Biltema? Sjekket raskt på nettet, og begge har en variant av "kupesøppelbøtte". Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Festina Lente IV Svart 27.April.2004 Del på Facebook Svart 27.April.2004 I båten finnes nå en Weber koffertgrill. En glimrende sak.Tiltredes. Har hatt, og har Magma gassgrill hengende bak på båten. Suveren hvis det er helt vindstille, men hvor ofte er det det?? Derfor bruker jeg helst Weber`n, men da må jeg selvfølgelig i land.... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
glek Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Tips til deg. Har selv en sånn gassgrill som du snakker om, men min er kjøpt på Maxbo uten at det har noen betydning. Hadde akkurat det samme problemet som deg. Ubrukelig i litt vind. Lagde meg en liten levegg av sveiseduk ca. 1m lang og 30cm høy som jeg sydde loddrette renner med ca 25 cm mellomrom i til å stikke f.eks. strikkepinnene til fruen ned i bakken med. Fungerer aldeles utmerket. Har sett andre som har andre former for avskjerming. Det som er en fordel med denne er at du kan rulle den sammen og ha den i den samme "kofferten " som grillen. God grillsesong!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ps. deilig å slippe alt styret med kull osv. Ekstra tips: brenn litt godt av etter grilling, la grillen kjøles ned, pakk den inn i bobbel bærepose og putt den ned " kofferten " og den er klar til bruk neste gang. Kjempeenkelt......... Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 (redigert) Cobb er best ingen protest!!! (innspirert av gårsdagens mange rop) http://www.maritim.no/product.aspx?id=2081...upkey=002001010 Redigert 18.Mai.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Hei Den "koffertgrillen" jeg har er så gammel at den har trehåndtak. Hjemme på terassen har jeg en kulegrill som står ute nesten hele året. Weber er kanskje noe dyrere i innkjøp, men over tid billig. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 kjøp Bavaria ...klare bare ikke å dy meg etter alle Bavaria-diskusjonene. Denne løsningen er faktisk genial! Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Denne løsningen er faktisk genial! Hei Kjenner igjen hengslene fra IKEA. Genialt, men kanskje det er å finne opp hjulet en gang til. Ikke ett ondt ord om det. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 HeiKjenner igjen hengslene fra IKEA. Og også fra de fleste andre produsenter av interiør. Samme som HTH-kjøkkenet hos naboen som har vært i daglig bruk i nærmere 20 år. De ser omtrent like ut alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 (redigert) Enig i at Bavaria har en fin søppelbøtteløsning, var nede og satte inn ny pose i vår for en halv time siden. Ellers til grillen; Weber sin koffertgrill er suveren, men bruk brikketter og ikke kull. Mer og lenger varme, og bare aske etterpå. Redigert 18.Mai.2007 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Ben Sin Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 kjøp Bavaria Eller Bayliner, som har akkurat samme løsning. Pussig at det er så få båter som leveres med en hensiktsmessig søppelbøtte. Ben Sin. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 18.Mai.2007 Del på Facebook Svart 18.Mai.2007 Noen som vet om man får kjøpt ny grillrist til Weber "koffertgrillen"?? Skjønner det at vi klarte og glemme den igjen ifjor høst i Dragsund Weber grillen anbefales! Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
giver Svart 19.Mai.2007 Del på Facebook Svart 19.Mai.2007 Noen som vet om man får kjøpt ny grillrist til Weber "koffertgrillen"?? Skjønner det at vi klarte og glemme den igjen ifjor høst i Dragsund Weber grillen anbefales! Hei Prøv på Holmen i Asker. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 19.Mai.2007 Del på Facebook Svart 19.Mai.2007 Byggmakker, og en del av de andre byggevarforhandlerne forhandler Weber også og kan sikkert skaffe en ny rist. Er kanskje et billigere alternativ enn å handle dette i en forretning som befatter seg med utstyr til båt? Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Mini Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Når det gjelder tilbehør til Weber griller i Oslo området er det Ballerud Hagesenter på Høvik som er best. Det er ingen grunn til å diskutere det. M.t.p. søppelbøtteløsning på dass, synes jeg det er noe søkt å anbefale pentryløsningen til Bavaria. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Kjenner igjen hengslene fra IKEA. Har Ikea hengsler hjemme på kjøkkenet og de er nok desverre av typisk Svensk kvalitet, holdt i underkant av ett år(første par må byttes nå). Ombord i Bavarian er det nok ekte Tysk kvalitet og de har sålangt holdt i 2 år uten noen for svakheter... og båten har vært utstillingsbåt i ett år, og da har det nok vært svært mange klåfingrete iombord som har åpnet alle luker/dører og skott. Det tok en tid før jeg skjønte problemet her med søppelbøtter ombord i båten, men det gikk etterhvert opp for meg at ikke alle produsenter setter kundens behov i fremste rekke, så da blir muligens slike elementære ting som en skikkelig søppelbøtte nedprioritert.. Når det gjelder grill ombord så har jeg svensk kvalitet der også, den har riktignok holdt i et par år.. og er kun rusten på grillristen... med billig kvalitet fra Sverge kan enkelt erstattes.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
aefro Svart 20.Mai.2007 Del på Facebook Svart 20.Mai.2007 Angående gassgrill er det Weber baby Q120 som gjelder. Selges på Jernia for et par tusenlapper. En boks med gass varer til 7-8 grillinger og koster 60-70kr. Vi sitter kun i båten og griller, deilig å sitte ved bord og slippe å dra med seg alt som skal til iland........ https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9506/dsc00102.jpg Sitér dette innlegget Link to post
elna Svart 22.Mai.2007 Del på Facebook Svart 22.Mai.2007 (redigert) Har Ikea hengsler hjemme på kjøkkenet og de er nok desverre av typisk Svensk kvalitet, holdt i underkant av ett år(første par må byttes nå). Ombord i Bavarian er det nok ekte Tysk kvalitet og de har sålangt holdt i 2 år uten noen for svakheter... Vær så snill, da, på begge sider av denne "diskusjonen" om de fine tyske og svenske båtene. Kan dere ikke holde dette til en egen bavaria-orust-tråd? Jeg har forresten en Magma på hekken, den var flere år gammel da jeg kjøpte båten for fire år siden, og er fin fortsatt. Er ikke veldig plaget av vind. Redigert 22.Mai.2007 av elna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.