Sveinhj Svart 12.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2008 Har en Riviera 925 med D6 350 dph ,, perfekt kombinasjon synes jeg. Jeg ser av andre tråder at du innredet en Riviera 925 i 2006/2007. Skulle gjerne hørt mer om dine erfaringer, tips osv fra prosessen. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 12.November.2008 Del på Facebook Svart 12.November.2008 Har positive erfaringer med jobben,, kjøpte båten som byggesett motor var montert på beding,samt at alle deler var med til og med skruer +++.Anbefaler byggesett fordi da blir båten lik orginalen . Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
SandAnker Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Har positive erfaringer med jobben,, kjøpte båten som byggesett motor var montert på beding,samt at alle deler var med til og med skruer +++.Anbefaler byggesett fordi da blir båten lik orginalen . Hvor lang tid brukte du på hele bygge prosessen? Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 13.November.2008 Del på Facebook Svart 13.November.2008 Brukte en vinter,,fra november til slutten av mai. Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Sveinhj Svart 14.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2008 Brukte en vinter,,fra november til slutten av mai. Støtte du på problemer eller gikk byggeprosessen bra ift det som er beskrevet i byggeveilederen fra Huseklepp? Er du fornøyd med båt og motor? erfaringer med bruk? Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 15.November.2008 Del på Facebook Svart 15.November.2008 En slik prosses krever at man kan lese tegninger og beskrivelser, jeg selv har er elektriker med erfaring fra skip og min far er snekker så vi fylte hverandre ut. Litt utfordringer var det men det var bare spennende. Båt og motor passer veldig godt sammen , D6 gir et godt skyv og trøkk! og jobber lett v marsjfart , en flott motor!. målte den til 32 gps knop!, bryr seg ikke så mye om båten blir lastet, er en kraft plugg.Skal få lastet inn programmvare nå slik at jeg får forbruksdata inn på ray e-80 nå,, så får man eksakte forbruksdata, men den er rimelig i drift. Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
TideRace Svart 15.November.2008 Del på Facebook Svart 15.November.2008 Jeg kjenner flere som har bygget Riviera 925 etter "byggesettet" fra Huseklepp. Alle som en skryter av konseptet og har fått tilnærmet verftskvalitet på båten. Den raskeste fikk levert skrog og moduler ved påsketider og hadde sin første overnatting rett etter St.Hans! Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 15.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2008 den er rimelig i drift. Takk for svar!. Har du forbruksdata på din båt med D6/350 i marsfart? Samme med deg Phoebe? Kunne vært interessant å se på forskjellen her mellom hel- og halvplaner. (er noe effektforskjell, men dog) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 Hva sparer man av penger på et slikt prosjekt? Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 28.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2008 Hva sparer man av penger på et slikt prosjekt? På http://huseklepp.net/cms/ er det oppgitt priser på ferdig båt og byggesett. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 25.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2008 Her har du dreimomentet til Yanmar 6LP, ca. 750 nm ved ca. 2800 o/m. Valget står nå mellom Yanmar 6LP/ZT350 og Volvo D4/300/DPH, begge med ca 290 akselhk. Yanmar har lavere vekt (-150kg), velprøvd, noe større motorvolum (4,2) og 6 syl, Volvo med kompressor, common rail, 4 syl (3,7 l), litt lavere dreiemoment (650), men flatere dreiemonmentkurve pga kompressoren. Dette er ikke forsøk på noen ny D-diskusjon, men er ute etter veiledning og gode argumenter for valg mellom disse 2 motorene (og drevene..). Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Hva er prisforskjellen da? VP pga effektkurven. Yanmar pga vekt. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 28.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Hva er prisforskjellen da? Prisforskjellen er så liten at den ikke har noe å si for valget mellom dem. Yanmar LP/290hk er standard motorvalg i halvplanerutgave. 290hk i planende utgave bør vel være nok motor, eller? Hvor viktig er kompressoren og common rail med tanke på driftsøkonomi? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.Desember.2008 Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Ïkke for å forvirre, men om du står overfor å kunne velge motor fritt fra øverste hylle så finnes det alternativer som både har common rail og er fri for injektorproblematikk. Motoren har også stort sylindervolum, noe som borger for høy slitestyrke. Sabb-Iveco FPT N67. Er mer effekt ønskelig finnes også Sabb-Iveco FPT N60 i forskjellige ytelses varianter(5.9 liter) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sveinhj Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 ja, folkens; Etter nesten 12000 visninger på finn.no i løpet av noen måneder er nå gammelbåten solgt og den nye bestilt! Det kommer en splunkende ny Riviera 925 i midten i mai. Da blir det julaften, kan dere tro! Nå er det å starte forberedelsene til bygging, tilpassing av opplagsvogn, transport, etc. Jeg satser på å bruke sommeren på dette prosjektet. Har tenkt en del på å lage en blogg for å beskrive prosessen fram mot ferdig båt. Hva anbefaler dere - intern eller ekstern blog, f.eks blogspot.com? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Gratulerer! Riviera er en kjempelekker båt! Og å bygge båt er jo bare koselig! Ang. Blogg, liker eg best en vanlig tråd her på Åpent forum.... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Gratulerer med salg av "gamle"båten og innkjøp av ny båt. Jeg tror sikkert ikke det har noen betydning for ditt blogg-valg, likevel: Dersom den blir intern blir den i alle fall lest av meg. Dersom den blir ekstern er det svært lite sannsynlig at jeg titter innom. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Grattis med flott båt, misunner deg større fly uten behov for kalesjebøyle og større badeplattform sammenliknet med vår. Du må gjerne lage blogg, men hold oss her inne oppdatert uansett. Stusser litt på timingen - skal du bygge i hele sommer uten å ha båt Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Stusser litt på timingen - skal du bygge i hele sommer uten å ha båt Når det gjelder timing så har det med salg av gammel båt å gjøre. Jeg turde ikke å gå igang med ny båt før jeg hadde bekreftet kjøper på den gamle. I disse tider har salget trukket ut, så det er årsaken. Når det ble slik det ble så er det faktisk ganske mye enklere å holde på om sommeren enn på vinteren, mye mindre styr. Får heller ta med på "kjøpet" at en båtsesong blir tilbrakt på land. Trøsten er at det blir en sommer i båten, uansett! Sitér dette innlegget Link to post
Nille 1 Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Gratulere med ny båt. Hvilken motor ble valgt? Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Takk! Det blir en D4/300 med DPH-drev. Dette skal i følge Huseklepp være motor nok for en marsjfart på ~24 knop og max rundt 30. Holder i massevis for meg. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 (redigert) ja, folkens; Etter nesten 12000 visninger på finn.no i løpet av noen måneder er nå gammelbåten solgt og den nye bestilt! Det kommer en splunkende ny Riviera 925 i midten i mai. Da blir det julaften, kan dere tro! Jeg stiller meg i gratulasjonskøen, Sveinhj! Nå avventer vi bare at du skifter bildet på avataren din... ? Redigert 24.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Hei SveinHj, gratulere så mye med ny skute. Hva er grunnen til valget av VP? Har du ikke blitt skremt av VP debatten? Har selv bestilt ny båt med VP D3 Mvh Lang panne Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 Hva er grunnen til valget av VP? Har du ikke blitt skremt av VP debatten? Jeg har fulgt med i debatten, ja. Jeg ønsker meg en moderne motor, common rail, et gjennomtestet drev, et bra serviceapparat i mitt nærområde, og totalt sett har jeg (fortsatt) tro på VP. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2009 Del på Facebook Svart 24.Februar.2009 (redigert) Jeg har fulgt med i debatten, ja. ... Det tror jeg uansett ikke er noe dårlig valg. VP har nå satt seg grundig inn i problemstillingene og har vist at de møter eventuelle feil med de ressurser som skal til. Utrolig flott avatar forresten, sjelden pen båt ... Jeg tror faktisk det er "Phoebe" du har bildet av der, da "hun" gjorde modelljobben for Huseklepp da den nye og større FB`en ble lansert våren 2006. Jeg tror min båt var den første som ble levert på sjøen hos Huseklepp denne våren, og tok dermed rollen som fotomodell for hjemmesidene til verftet Redigert 24.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.