Ben Sin Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Ang. blog. blogspot.com er ihvertfall veldig enkelt og greit. Lett å endre, mange valg og lett å tilpasse egne ønsker. Gratulerer med ny båt. Den peneste norskbygde FB båten! Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 (redigert) Utrolig flott avatar forresten, sjelden pen båt ... Jeg tror faktisk det er "Phoebe" du har bildet av der, Beklager, Phoebe.. Jeg var bare innom Huseklepp og gjorde et kjapt lite bildemisbruk for å oppdatere avataren min.. men, rålekkert bilde er det! Redigert 24.Februar.2009 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 (redigert) Beklager, Phoebe.. Det er ingen ting å beklage, avataren er selvsagt din Redigert 24.Februar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Når det gjelder timing så har det med salg av gammel båt å gjøre. Jeg turde ikke å gå igang med ny båt før jeg hadde bekreftet kjøper på den gamle. I disse tider har salget trukket ut, så det er årsaken. Når det ble slik det ble så er det faktisk ganske mye enklere å holde på om sommeren enn på vinteren, mye mindre styr. Får heller ta med på "kjøpet" at en båtsesong blir tilbrakt på land. Trøsten er at det blir en sommer i båten, uansett! Det er riktig innstilling! Lykke til med byggingen og hold oss oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Har Huseklepp Modellverksted laget en manual for hvordan det er lurt å foreta selvbyggingen? Jeg tenker eksempelvis på at noe som bør legges tidlig er alle rør for fremføring av varme. En annen sak er kabeltrekk, hvor det som regel alltid er for få kraftige ledningssett til 12 volt og 220 volt. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har brukt på ettertrekk av kabler i vår nåværende båt. Et av de mest tidkrevende prosjektene var å trekke 230 volt kabel fra "landkontakt" i baugen til skilletrafo og vekselbryter i akterrommet/kabin. Det er også mye enklere å isolere skottvegger tidlig i byggefasen enn senere. Det hadde vært veldig interessant om du lager tidsforbruk-oversikt over de forskjellige prosjektene i nybygget. Lykke til. Noen ganger er det en spesiell tilfredshet med å bygge - når byggverket er ferdig er det liksom tomt! Derfor har jeg kontinuerlige prosjekter pågang ombord. Dette er nærmest "livsfarlig" for den som engang skal overta båten? Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Har Huseklepp Modellverksted laget en manual for hvordan det er lurt å foreta selvbyggingen? Viktige ting du påpeker Roaldbj og her har Huseklepp et veldig bra opplegg. Det følger med en perm der byggeprosessen er beskrevet trinn for trinn, og ikke minst: i rett rekkefølge. Dette opplegget er i følge dem selv basert på mange års erfaring med det å levere byggesett. Får snart permen i posten slik at jeg kan begynne å tenke fremdrift og prosess, det gleder jeg meg til! Ellers så kjenner jeg meg godt igjen i det du beskriver om stadige prosjekter, det er jo en del av båtlivet og det som gjør det artig å ha båt. Man blir liksom aldri ferdig.. Kommer også til å følge opp eget tidsforbruk, ser for meg å knytte dette opp til byggebeskrivelsen. Redigert 25.Februar.2009 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.