Bitteliten Startet 1.November.2008 Del på Facebook Startet 1.November.2008 Kom ned i båten i dag - 5 minus i lufta. Så at det var 1 grad i vannet i Mossesundet. Ca 4 grader i vannet i Oslofjorden. Bare et tips til dere som har båtene uten nå - det fryser fort Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 1.November.2008 Del på Facebook Svart 1.November.2008 Trodde du hadde vært ute å bada jeg... Surt og kaldt her nede og. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
nimbuster Svart 1.November.2008 Del på Facebook Svart 1.November.2008 Det fryser vel like mye på land, eller helst mer? Det er flere som har målt tempen sjøen, alt fra 1gr fra bitteliten og til rundt 6 gr hos lars h. I Son var det 8 kalde i natt, og fremdeles -3 kl 1130. Men, det var intet frosset vann ombord, selv om det lå en ishinne innerst på A-brygga. I påsken i fjor var det -15, og selv da frøs ikke vannet i kranen, men pumpa frøs. Men det måtte under 10 gr i flere dager før så skjedde. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.November.2008 Del på Facebook Svart 1.November.2008 Hos Hulda i Strömstad var det fire kalde i dag morges. Inne i dekksalongen var det to plussgrader og i motorrommet var det hele syv pluss, selv om det var sarr på vannet i norra Kebalviken. Jeg feiga og slapp en skvett frostvæske i dassen. Til mandagen reiser jeg på jobb og blir borte i minst tre uker. Greit å være sikker. I slutten av november tenker jeg Hulda seiler hjem til vinterhavna i Son. Nå får jeg ikke start på jernhesten, glødepluggene har konka. Nye er på vei fra 'Fuel Injection Sales & Service Inc.' - et helt unikt dieselverksted og delesalg i USA. Det jeg har fått i Norge er rene slåmaskinarbeidet i forhold til det de gutta der leverer. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 temperaturern synker her vest også, forrige uke var vanntemp 9,6°C, nå er den nede i 8,8°C på 1m dybde. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Er enig i at det er kaldt i sjøen... vi har vel kun 27 grader i sjøen... er såvidt jeg kommer meg ut i... ellers så er det rett over 30 grader på dagen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
BMP Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Vel Vestfjorden holder fremdeles ca 8°C. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Skagerak holder fortsatt over 10 grader. Faktisk må vi godt ut i mai før vi ser høyere temperaturer igjen øst for Lindesnes. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Vestfjorden (Tbg.) frøs til i natt. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 (redigert) Ja det er kaldt i sjøen ...dette er hva vi fikk se da vi sto opp på lørdagen rett utenfor Søgne ved Riveneset Is i hele bukten der vi lå så vi måttte bryte is for å komme oss ut igjen sjøtempen var nede på 4+ på en meters dyp ..ellers var det ca 9 grader på byfjorden utenfor Kristiansand i dag Men bortsett fra det var det en aldeles nydelig helg her i sør med vindstille og strålende sol Redigert 2.November.2008 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.