tromøy 22 Startet 2.November.2008 Del på Facebook Startet 2.November.2008 Har en 02 tromøy 22 med 10hk sabb. Drømmebåten som endelig er i mine egne hender, men jeg kunne godt hatt en passende kraftblokk og propell korg. Uten å bruke astronomiske summer trenger jeg litt hjelp til tips om steder eller personer som kan sitte på noe brukt Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Hei, Bra att du har funnet drømmebåten. Og med ein super ekte kvalitetsmotor! Dette med propellkorg har eg og lurt på, er det berre å lage eit rør å sette rundt propellen og feste i kjølen Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
tromøy 22 Svart 2.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2008 hele poenget er egentlig å veve ett nett av f.eks syrefast stål slik at ikke tauverk skal fikle seg inn. De fleste bøyer til 2 lengder med rundstål som skal gå fra litt forran propellen nede ved kjølen og et stykke opp over vann på hver side av skråget. Så lages det egentligen en halv ball i vevd mindre rundstål på hver side som kan enkelt festes sammen av et gjennomgangs stag f.eks. Veldig enkelt å lage hvis du har tilgang på sveise apparat, billig syrefast stål, og ferdigheter på sveising. Svigerfar lagde til en tromøy 23 i syrefast, og den kom på 8000 bare i materialer og det har ikke jeg råd til... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.