Enzo Startet 2.November.2008 Del på Facebook Startet 2.November.2008 (redigert) Er det noen som har erfaring med Harken sine rulleforstag http://www.harken.com/pdf/4418.pdf Er de lett å demontere om man vil bruke seil uten rulle ? Er kvaliteten slik man forventer av harken ? Redigert 2.November.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tool Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Jeg bruker Harken rull. Muligens en litt eldre versjon enn brosjyren. Når jeg seiler uten rull så slipper jeg svivelen ned under feederen i profilen. Feederen deles med en skrue. Det er det eneste håndgrepet jeg gjør. Svivelen er altså den lagrede delen som har et sjakkel til fallet og et sjakkel til seilet. Den heises altså i topp når man spenner fallet. Når jeg seiler uten rull vil jeg jo ikke ha denne sittende over seilet. Altså en skrue, og 2 minutters jobb. Sørg for å ha reserve skruer! Jeg har rullen sittende under dekk. Det fungerer egentlig problemfritt. Skal jeg maste av må rullen også deles. Det tar noe mer tid men lar seg greit gjøre når man først forstår hvordan den skal deles. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.November.2008 Del på Facebook Svart 2.November.2008 Kvaliteten er topp, Hulda har maken. Jeg har ikke det problemet at jeg må demontere, har aldri prøvd. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Me hadde Harken på vår forrige båt. Fungerte heilt problemfritt dei 2 1/2 åra me hadde båten. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 3.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2008 Takk for alle svar , da konkluderer jeg med at det er good shit Sitér dette innlegget Link to post
Trond Aasvoll Svart 3.November.2008 Del på Facebook Svart 3.November.2008 Høres ut som det spekuleres i max mål på forseila her? Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.