Jump to content

Harken rulleforstag , har du erfaring med det ?

Enzo

Recommended Posts

Jeg bruker Harken rull. Muligens en litt eldre versjon enn brosjyren. Når jeg seiler uten rull så slipper jeg svivelen ned under feederen i profilen. Feederen deles med en skrue. Det er det eneste håndgrepet jeg gjør. Svivelen er altså den lagrede delen som har et sjakkel til fallet og et sjakkel til seilet. Den heises altså i topp når man spenner fallet. Når jeg seiler uten rull vil jeg jo ikke ha denne sittende over seilet.

Altså en skrue, og 2 minutters jobb. Sørg for å ha reserve skruer!

Jeg har rullen sittende under dekk. Det fungerer egentlig problemfritt. Skal jeg maste av må rullen også deles. Det tar noe mer tid men lar seg greit gjøre når man først forstår hvordan den skal deles.

Høres ut som det spekuleres i max mål på forseila her? :smiley::smiley:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...