Kosmix Startet 3.November.2008 Link til dette innlegget Startet 3.November.2008 Hei, er det noen som har prøvd å arbeide med disse? Maritim.no, King Starboard innredningsplater Vurderer å legge nytt gulv under dekk, og kan tenke meg en enklere utførelse enn det som er i dag. Nå har jeg noe som trolig er vannfast finer med teaklaminat. Gulvet er forsåvidt fint alderen tatt i betraktning, men har tanker om å shine opp litt innvendig i vinter. Noe jeg liker veldig godt, er at King Starboard sies å være sklisikre - men til gjengjelt er de veldig dyre. Nå lurer jeg på om platene er så enkle å jobbe med at til og med jeg klarer det, og om de veier noe mindre enn finérplatene..? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
MartinN Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Tar denne tråden ett hakk lenger.. Kan de også brukes på dørken "utendørs" i en åpen daycruiser? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 King Starboard er enkle å kutte og tilpasse med vanlig snekkerredskap. Har brukt Elu kløyvsag og eksenter/deltasliper for å bearbeide platene. Starboardplatene er tyngre enn finer. Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Vil ikke anbefale dette. Disse platene får lett riper og er nesten umulige å holde rene.Til dører derimot har jeg bra erfaring,med et lite forbehold om vanskelig renhold. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.November.2008 Link til dette innlegget Svart 3.November.2008 Hei, Her er jeg uenig. King Starboard er et veldig bra matriale til utendørs bruk. Det er UV beskyttet og gulner ikke. Har selv brukt det i et baugspyd og til endel mindre detaljer. Baugspydet har ikke vært noe værre å holde rent en gelcoaten forøvrig. I og med at matrialet er homogent er det faktisk lettere å bearbeide en treverk. Har selv brukt både sag, høvel, fres og sandpapir, det fungerer utmerket. Kan trygt anbefale det til badeplattformen også. Jeg har oppdaget to svakeheter ved materialet: Inbiller meg at det er litt mykere en tilsvarende tykkelse av kryssfiner av god kvalitet. Det blir for rust farge på dette materialet der man bruker syrefaste skruer. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 5.November.2008 Link til dette innlegget Svart 5.November.2008 Vil ikke anbefale dette. Disse platene får lett riper og er nesten umulige å holde rene.Til dører derimot har jeg bra erfaring,med et lite forbehold om vanskelig renhold. Støtter gunped's betraktninger. Jeg har laget en del detaljer med forskjellige tykkelser av dette materialet, flaskeholdere, skapdører osv. Lett å jobbe med, men tar lett riper og blir da fort stygt. Har forsøkt å slipe ned, men uansett hvor fint sandpapir som benyttes så ser man sporene etter slipingen. Kan i utgangspunktet ikke limes, og har en litt "fet" overflate som gjør etterbehandling umulig. mvh. BayMan Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 6.November.2008 Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 Disse polymerplatene er brukt meget av amerikanske båtbyggere og dem evropske er begint også. Dem er produsert i flere fargevarienter og eks. King Starboard har dem i hvit, mørkgrå og lysbrun. Jeg skulle kjøpt tiganger mer av dem til egen båt hvis Maritim hadde dem i lysbrunfarge. Dem er ikke intresert i andre farger en hvit og jeg håper vi for en ny aktør der inn på markeden som er litt mer vidsynt. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Tore B Svart 6.November.2008 Link til dette innlegget Svart 6.November.2008 Kanskje dere kan bruke noe herfra? http://www.vink.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 9.November.2008 Link til dette innlegget Svart 9.November.2008 Disse polymerplatene er brukt meget av amerikanske båtbyggere og dem evropske er begint også. Dem er produsert i flere fargevarienter og eks. King Starboard har dem i hvit, mørkgrå og lysbrun. Jeg skulle kjøpt tiganger mer av dem til egen båt hvis Maritim hadde dem i lysbrunfarge. Dem er ikke intresert i andre farger en hvit og jeg håper vi for en ny aktør der inn på markeden som er litt mer vidsynt. Nå har du flaks. Vi har en pall i en lys beige farge som heter SeaFoam. Den selger vi ut med ekstra rabatt. Vi har hatt beige tidligere, men kuttet ut igjen da nesten alle kjøpte hvit. KingStarboard Vennlig hilsen oyvind@maritim.no Trangsynt Sørlending Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 9.November.2008 Link til dette innlegget Svart 9.November.2008 Hei Ser man det, leverandørene følger med på hva som skrives på båtplassen. Båtplassen innehar kanskje en større maktposisjon en mange tror Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Kunnskap er makt, og kunnskapen finnes i rikt monn her på Baatplassen. Det er mange leverandører som følger med, og jeg vet om flere. Noen av oss svarer også, mens andre velger å være anonyme for å kunne mene litt friere. Kombinasjonen av virksomhet på forum + søkbarhet på emner i Google gjør at alle leverandørers gjerninger blir mer synlige enn noengang, både på godt og vondt. Det er bra for alle forbrukere, og det er også bra for bedrifter som har ambisjoner om å gjøre kundene sine fornøyde. Maritim har fått både kritikk og skryt på Baatplassen, og så lenge det er seriøst og konkret så er dette både til glede og nytte for oss. Det er mer enn en debatt hos oss som har hatt utspring i meninger på forumet. Husk at man også kan legge meninger inn på hver eneste vare i nettbutikken www.maritim.no, så kan alle sjekke om det er "trick eller treat" som selges. Baatplassen klistremerker er forresten lagt ut i alle butikkene våre, vi verver gjerne flere brukere til dette nettstedet, hvor man får svar på alt man spør om, bortsett kanskje fra sex? ....sex i båt...forresten, da kan man spørre på Baatplassen! Vennlig fredagshilsen øyvind@maritim Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Når kommer vintertilbud katalogen til Maritim i år ? Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 14.November.2008 Link til dette innlegget Svart 14.November.2008 Her er min selvlagde erstatning for cockpitbordet som var av Kingstarboard typen. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2012 Løfter denne. Innerfôringen i kabinene av stoff/skumgummi er slitent og skal byttes ila vinteren. Lurte på å bruke tynne hvite plater av King Starboard. Noen som har positive langtidserfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2012 Nå er heller ikke dette et svar på spørsmålet, men jeg vil anbefale deg å seriøst vurdere å legge skrogisolasjon på skroget dersom du først skal plukke ned det gamle trekket. -særlig om du har enkeltskrog. Jeg har lagt på 10 mm isolasjon fra maritim, som forøvrig nå er på salg, og så hadde jeg griseflaks og fikk tak i 12 m2 19mm armaflex på finn.no. Det er enorm forskjell på temperaturen ombord samt at den føles langt lunere og stillere. Bare som en ide når du først vurderer å ta jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Jeg vurderer å bruke King Starboard plater i taket nedi cabinen. Kanskje det kunne vært ett bra alternativ til skai som slipper i limingen? Pluss at de tynneste platene kan man bøye. Blir jo en dyr erstatning så klart... Noen som har prøvd dette? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.