Jump to content

Loppemarked el. lignende.....


Sebaldus

Recommended Posts

Hei og hå!  :santcheers:

 

Hadde i dag gleden av å bli dradd med inn i en av byens antikvitets/brukt butikker. I utganspunktet så jeg for meg en ørkenvandring i gamle bøker om innlandslivets gleder, dukker, duker og annet vas, men hva åpenbarte seg? Her fantes det jo en del fine maritime ting så som flotte saker i messing og alt mulig annet rart.

 

Problemet er selvsagt at prisene her er på antikvitetsnivå. Selv det som var av så ny dato at man kan kjøpe det i en båtsjappe var tildels priset til nypris og vel så det.....

 

Fra utlandet vet jeg at de arrangeres maritime loppemarked der folk kommer med hengeren full av rask og så møtes man på et jorde og bytter. Tror de kaller det Boat Jumble i England.

 

er det noen som vet hvor slikt arrangeres? I sverige, danmark eller england? Noen som har vært på noe slikt?

 

Lurer også på om noen har adresser til bruktsjapper i inn eller utland som selger brukt båtutstyr til en billig penge. Vet at det i Danmark er opphuggerier for fiskeskøyter hvor man skal kunne få kjøpt masse fine saker uten å blakke seg helt. Noen som vet noe mer om dette?

 

Synd det ikke er mye av slikt her i landet  :nono:

Link to post
Share on other sites

Det nærmeste jeg kan komme på er sjøsikkerhetsdagen, som arrangeres på Sollerudstranda ved Lysaker. det er et arrangement som settes i stand av Redningselskapet, Gjensidige og Sollerudstranda skole. Der er det endel som kommer og selger gamle ting og tang. Var der for første gang i år og det var noe for alle i familien. Det var også åpne redningsskøyter samt Oslo Brannvesens ambulansebåt. Dette er det nærmeste jeg har kommet over.

Link to post
Share on other sites

Det ligger en liten forretning i Strømstad hvor man (ihvertfall tidligere i år) kan bytte og/eller kjøpe brukt båtutstyr.

 

Foreløpig lite utvalg. Mulig det vil vokse etterhvert.

 

Ellers er det ikke bare bil på Ekebergslettas store loppemarked. Jeg har kommet over maritime nyttigheter flere ganger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...