Moses Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Her er bilder av en skade på toppen til en Yamaha 9,9 1987 mod. Er det noen som vet om den kan repareres eller om hele toppen må skiftes ut? Quote Link to post
SandAnker Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Vet at det finnes noe middel fra locktite, et 2-komponet stoff/Pasta som blandes i sammen og blir like sterkt som metall. først sliper du ut så omerådet rundt der du trenger guffe, blander ut, fester d på punktet. sliper til omerådene rundt og plansliper til slutt. Håper det hjalp litt, gjorde dette på en topp til en Harley en gang, og d gikk veldig bra i hvertfall Quote Link to post
Bernt Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Bytt topp, vist du pirker i område ved hullet vil du se att det er helt råttent. Dette er galvanisk tæring ett helt vanlig problem på gamle Yamahaèr Bernt Quote Link to post
chagall Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 (edited) Hei, et firma som heter Metalock kan muligens hjelpe deg. Hva det kster vet jeg ikke, men det går an å undersøke. Se link: http://www.metalock-bergen.com/ p.s. De har en avdeling i Drammen også. Edited November 4, 2008 by chagall (see edit history) Quote Link to post
Fairline 36 Turbo Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Heisann. Jeg har sikkert en bra topp liggende som du kan få kjøpt hvis du ikke gidder å prøve å fikse den gamle. Quote Link to post
Moses Posted November 5, 2008 Author Share Posted November 5, 2008 Takker for det! Eg har allerede et tilbud fra en som skulle sjekke opp i det til helgen, men hvis han ikke finner noe brukende skal eg ta kontakt. Quote Link to post
Dieselboy Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Et lite tips ang kjemisk metall.....for det første finnes det forskjellige typer "metall" ..... stål, aluminiun,messing osv. Det andre er rengjøring....for maksimal heft til godset, anbefaler jeg å glassblåse delen på skadet område. Da vil krateret få mye større flate tilsammen, og vil gripe bedre på støpen. Quote Link to post
Recommended Posts