John N Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Vurderer motorbytte hos Røyksund. Noen av dere som har erfaring med dem? Både gode og dårlig mottas med takk. Quote Link to post
skage Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Tror du skal lete lenge for og finne flinkere og ryddigere firma en dem. Kompetansen er meget god, tror dette er far og sønn bedrift som har et meget godt rykte. Et verksted av den gode gammle typen, fagfolk. Quote Link to post
brs Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Hei. Har brukt Røyksund i flere år i sammenheng med årlig vedlikehold og har bare god ord å si om dem. Mye kompetanse hos dem som de er flinke å dele med dem som er intressert. Kan anbefales. Quote Link to post
battello Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Jeg har brukt Røyksund Mek. og kan absolutt anbefale dem. Dette er fagfolk som gjør en skikkelig jobb. Quote -battello Link to post
John N Posted November 4, 2008 Author Share Posted November 4, 2008 Takk for tilbakemeldinger! Tror valget faller på dem. Vil ikke gi fast pris, men hvis de er såpass seriøse blir vell ikke det noe problem. Quote Link to post
PIPaulsen Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Meget seriøse folk som gjør meget bra arbeid. Jeg har bare gode erfaringer. Quote Med vennlig hilsen PIP Link to post
vågholm Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Flinke folk men kalles " gullsmeden" og det er nok best med fast pris da det er eit dyrt verksted men med dykktige folk Quote Link to post
SRA Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Har gode erfaringer, vet om flere som tar turen fra Stavanger og til dem selv om de ikke er billigere (flaut for verkstedene i Stavanger) Quote Link to post
Frikar Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Bra folk men ville ikke levert inn båten min uten en enten fastpris eller prisoverslag. De er kjente for å være både flinke men også litt sære og dyre. Quote Link to post
SveinHa Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Mye positivt her og det er nok riktig, de kan jobben sin. De har dog en god del å lære når det gjelder kundebehandling, den delen kan være en smule varierende for å si det pent. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jupan Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Dritbra verksted. Og jeg har kun fått god service. Tror trikset er å være KONKRET. Pratmakeri er sikkert slitsomt for de for de er fullbooket hele tiden. Hvis man er konkret og effektiv tror jeg de server bra. Teknisk sett er de over the top. Quote Link to post
hagalio Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Meget bra firma,seriøse og greie folk ,og dei KAN YANMAR Quote Link to post
bjoris Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 (edited) skal nedover med båten til dem i morgonen, da erfaringen fra mitt lokale verksted var heller dårlig i fjor. Av ren nyskjerrighet hvor store båter kan de få inn der? Luftspennet var 20 meter forstod jeg så jeg går jo under, men en Hanse 400 f.eks hadde jo ikke klart det. Den lille broen på østsiden er der mer høyde? På mitt kartsystem på Pcen viser for sikkerhetsskyld ikke høydene på broer og spenn, (men har det på Garminene i båten). Helt Off Topi ifht denne tråden, men det er utrolig mange lave luftspenn her vestpå... Nå er jo her ikkje akkurat lei, men hva er egentlig galt med sjøkabel, er det SÅ mye dyrere? Edited September 13, 2009 by bjoris (see edit history) Quote Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Pelle Parafin Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Den lille broen på østsiden er der mer høyde? På mitt kartsystem på Pcen viser for sikkerhetsskyld ikke høydene på broer og spenn, (men har det på Garminene i båten). Tror den broen har 18m. seilingshøyde. Quote Link to post
JanS/EIR Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 På turen fra Fredrikstad til Trøndelag i sommer var jeg innom Røyksund for kontroll av hylse og stevnlager, etter anbefaling av Poseidon. Fikk råd og dåd av sjefen sjøl og kunne trøstig kjøre videre. Utmerket service og ikke ville han ha penger for tiden sin heller. Så fikk jeg heller handle litt småplukk av ham. Anbefales å lure seg inn der ja, selv om innløpet er trangt! mvh JanS Quote Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Poseidon Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Tror den broen har 18m seilingshøyde. Da er jeg alvorlig redd for at du tror ca 5 meter feil Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
blacki Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Tror det gullsmed rykte passet bedre før. MEn hadde nå uannsett ikke gått på noen verksted uten vise avtaler med tanke på pris. De fleste seriøse verksteder tar en vurdering og ringer kunde om det er usikkerthet rundt høy pris ol. Men fordel å gi beskjed.. Sette en grense. Bilverksteder har klart å forholde seg til dette i mange år, så bør "gullsmedene" i det maretime også kunne klare det... Quote Link to post
index Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Luftspennet var 20 meter forstod jeg så jeg går jo under, men en Hanse 400 f.eks hadde jo ikke klart det. Den lille broen på østsiden er der mer høyde? Broen er 13 meter, så der sliter du nok! Hvor er luftspennet du nevner? Kan ikke huske å ha sett noe slikt ved Røyksund. Men så har jeg ikke seilbåt da, så da er jeg ikke så vant til å se opp i lufta hele tiden... Jeg pleier å gå inn øst av Dragøya, men om du er usikker tar det uansett ikke mange minuttene ekstra å gå rundt og inn "hovedleia". Ellers er dybder og kaiforhold helt OK, ingen problemer der! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hobby 430 Sport Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Tror det gullsmed rykte passet bedre før. Han lever opp til de enda. er mange som må bruke de pga båtstørrelse osv, eg fikk pris på slipp der i vår. å da måtte eg kjøpe alt av bunnstoff, gjennomføringer og zinker hos de. fikk ikke ha noe av de med meg feks fra biltema eller andre leverandører. Totprisen på slipp av Sandviken blei da 2850 kr. Valgte derfor å finne en annen slipp. betalte 600 kr for slipp og hadde deler med meg som kom på 580 kr noe som gjør de veldig mye billiger nabobåten i havna sparte over 3000 på å bruke en annen!! Quote O Erland med båtførerbevis Link to post
SveinHa Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Fra Karmsundet og inn til Røyksund må du under 2 strømspenn på hhv. 25 og 20 meter og broen øst for Røyksund er 13 meter. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
bjoris Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 (edited) Fra Karmsundet og inn til Røyksund må du under 2 strømspenn på hhv. 25 og 20 meter og broen øst for Røyksund er 13 meter. Takk for det, gleder meg til en nydelig tur over Sletta i dag. Ser mange mener disse er dyre, vel vi får se. Betalte selv 5.500 for 50 timersservice på Yanmaren hos mitt lokale verksted, noen Røyksund sier er nesten umulig å bruke mer enn 2 timer på. De hadde ikke tatt ventiljustering en gang noe Røyksund gjorde innenfor disse to timene... For meg må de gjerne ta seg betalt når de vet hva det gjør og er effektive. Disse tullingene jeg snakker om overlot båten til meg stinkende av diesel og jeg lovet meg selv i fjor at der skal jeg ikke gå mer... Nå skal det sies at innenfor disse 5.500 så skiftet de olje på drevet, men jeg tok opp båten selv på egen regning og dette oljeskiftet på drevet tok ikke en time en gang... 50 timers kom altså på 6.500!!!!! inkl løftet på kr. 1000 Edited September 14, 2009 by bjoris (see edit history) Quote Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
bjoris Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Nå har jeg ikke fått regningen enda, men inntrykket av disse karene var veldig, veldig bra! Interessant at de mener at en YM30 som er en forkammermotor uten turbo ikke er noe poeng å blåse ut av ved å gå nær full fart eller fullfart. Denne kan gå på lave turtall over lang tid uten at noe galt skjer mener disse karene som har drevet med motor i 50 år... Quote Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Lego Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 (edited) Tja, hva kan jeg si. Vi var på tur til Gismarvik i sommer, da generatoren stoppet for høy temperatur. Akkja, impelleren sikkert. Fortøyde i Gismarvik og fikk åpnet Johnsonpumpen for sjøvann på generator, og impeller var ødelagt. Tok kontakt med Haugesund Marina, de hadde på lager, Vest Marine, Husøy hadde også på lager. Røksund Mekaniske antok de hadde, måtte ta med gammel impeller og endelokk for å være sikker. Røksund er jo den nærmeste butikken til Gismervik, så jeg fikk låne meg en bil, og kjørte dit. (har slekt her) Antok det var faren som omsider dukket opp i butikken, og han fant frem impelleren. Oppi esken med impeller fulgte det med to stk pakninger, som ikke var nøyaktig like den jeg hadde på endelokket, men de var fullt brukbare, var bare lage ett nytt hull i pakningen som fulgte med. Men da ble jeg forbauset. Han tok pakningene ut av esken, og endelokket innpå bakrommet. Kom ut igjen med en pakning som "passet bedre". De to pakningene som fulgte med la han bak disken, de trengte jeg jo ikke, siden de ikke passet. Så slo han inn 35,-kr ekstra for pakningen han hadde på bakrommet, som var av samme material, og hadde ett ekstra hull. Og ja, flere jeg snakker med sier de har en merkelig kundebehandlingsfilosofi. Greit nok, flere som går dit konsekvent, dyktige mekanikere har de også. Edited September 26, 2009 by Lego (see edit history) Quote Link to post
bjorngb Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Jeg har og vurdert å ta turen innom Røksund mekaniske for service på motoren en gang. Regner med at innseiling for oss sørfra (og med seilbåt) er via Børøyfjorden? Stemmer det? Quote Link to post
SveinHa Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Du må nok ta Karmsundet nordover og ta østover ved første anledning etter Kopervik skal du ha en sjangs for å finne fram Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.