trimaraan Startet 5.November.2008 Del på Facebook Startet 5.November.2008 Er det mulig og bygge om en seilbåt til trimaran? Tenkte på noe enkelt, alt fra å bygge to kasser, trekke dem om med hud, aner ikke. Lyst og reise jorden rund, jeg har ikke mere enn det jeg får inn hver månde av nav.. Blir en 30 fot liksom veldig mye mere trygg hvis jeg sveiser på to skrog? Noen her som kunne tegnet to skrog til meg? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 Ja det er mulig men hvorfor ønsker du det , har du en 30fots seilbåt og ønsker høyere fart på din tur rundt jorden ? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 Vil tro den da blir livsfarlig. Vil ikke kunne rete seg om den går rundt. Sitér dette innlegget Link to post
trimaraan Svart 5.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2008 Enzo: Kunne tenkt meg max fart, men først og fremst sikkerhet. BMP: Skjønte ikke helt? Kan en seilbåt som står på hodet rette seg igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 BMP: Skjønte ikke helt? Kan en seilbåt som står på hodet rette seg igjen? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
trimaraan Svart 5.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2008 ..er vel ikke bare champagnen som er gratis i det skroget tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 dom fleste enskrogsbåter reser seg efter en kull-slagning...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
trimaraan Svart 5.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2008 Takk for tipset, søker på google nå, kanskje finner jeg ut hva kullslagning betyr iløpet av dagen/kvelden:) Sitér dette innlegget Link to post
sjøløve Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 Hvorfor lage trimaran av en tung enskrogsbåt? Det finnes litt av hvert på bruktmarkedet av trimaraner. http://www.flerskrog.org/ Sitér dette innlegget Link to post
trimaraan Svart 5.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2008 Enzo: nei har ingen båt enda. Gunga Din: jeg kan ingenting om seiling etc.. reist jorden rundt med fly dette året, bestemte meg for og kjøpe evt bygge en båt neste gang.. Hvor lang har du vært med båten din? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 Jeg vile nå aldrig lakt ut på noen jordomseiling i en båt i denne størelsen som ikke er selvretende. Og da sitter mann jo kun igjen med enskrogsbåt som alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 trimaran gå til biblioteket....o lån litt böker om langtur eller jordomseiling..så finner du ganske snart vad andre langtursejler velger ! det finns dom som drar i katamaraner/trimaraner men dom er en minoritet.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SamH Svart 5.November.2008 Del på Facebook Svart 5.November.2008 100% enig med BMP. (Kullslagning er svensk for kullseile, dvs oppned..) Sjekk f. eks http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14695387 Sitér dette innlegget Link to post
trimaraan Svart 5.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2008 sjøløve: bra poing, men får ikke lån nå. Derfor jeg er litt kreativ, ikke tenkt på noe annet de siste to måndene. Må kjøpe båten i utlandet, sverige evt ett land i asia.. Sitér dette innlegget Link to post
trimaraan Svart 5.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2008 SamH: fin båt:) Gunga Din: Yes:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.