strawberry Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Hei! Har et eldre godt opplagsstativ som trenger å skjøtes på. Tror ikke at stålrørene det er laget av er "standard". Trenger rør til å skjøte med, og mindre rør som muffe i skjøten. Slik er det idag. Stativet som fulgte med den båten jeg har idag trenger å bli høyere slik at snøen sklir lettere av. Ser for meg å skjøte på ca. en halvmeter på hver av "A-ene" i hver ende. Spørsmålet blir: Hva slags bedrift/butikk er det jeg tar kontakt med for å få kjøpt diverse metervare av stålrør? Noen som vet? Mvh. Strawberry Quote Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Salt Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Skal vi se --- båten med LD 9080 er registrert på en eier i Oslo. Så da må vi se etter folk som selger galvaniserte rør i Oslo. For tretti år siden kjøpte jeg rør hos Astrup i Oslo; de finnes fremdeles iflg "gulesider". Quote Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Vierskjær Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Prøv Proff-Partner! Quote Link to post
MT. Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Jeg regner med at du ikke mener stålrør, men aluminiumsrør. Ikke usannsynlig at du har et presenningstativ laget av 48mm eloksert alurør. Og det finner du oppe ved Skedsmokorset, hos OB Wiik. Til 90kr meteren. De har også de skjøtekoblingene du kommer til å trenge, til en pris som kombinert med generell praktisk sans tilsier at det er bedre å kjøpe 4 nye, lengre ben komplett. Det ville hvertfall jeg gjort. Quote baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts