Jump to content

Re: Sink anoder Yanmar


Hulda

Recommended Posts

Det er ikke engang verd 100-lappen. Jeg hadde Yanmar saltvannskjølt. Etter et par år sank anodeforbruket drastisk. Dette er naturlig reaksjon. Deretter brukte jeg "gamle" anoder som jeg boret hull i og gjenget. Gratis, om man da ikke tar hensyn til at jeg brukte 3- til 4 timer på å "lage" anoder til hele motoren/drevet. Tror ikke det var mer enn tre anoder, solgte båten for en del år siden.

Link to post
Share on other sites

Bruker også 5 slike originalanoder til den nette sum av 900 kroner. Det kalles sjørøveri. Si i fra hvis du finner et godt alternativ. På min gamle Yanmar kjøpte jeg bare sinkstaven. Den kostet 35 kroner originalt og ble skrudd inn i mutteren med en gummipakning i mellom.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Dette sier noe om deleprisene til Yanmar. Solgte akkurat en snekke med en 8 hk ensylindret Yanmar fra 1981 i. Kjøpte for 14 dager siden en ny starter til denne motoren, pris inkl, frakt pr. post fra Oslo til Toten kr 5200 -kronerfemtusentohundre- Etter å ha sett på delepriser på andre startere foreks. Volvo, akkurat dobbel pris. Uorginalt som passet var ikke å oppdrive...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Dette sier noe om deleprisene til Yanmar. Solgte akkurat en snekke med en 8 hk ensylindret Yanmar fra 1981 i. Kjøpte for 14 dager siden en ny starter til denne motoren, pris inkl, frakt pr. post fra Oslo til Toten kr 5200 -kronerfemtusentohundre- Etter å ha sett på delepriser på andre startere foreks. Volvo, akkurat dobbel pris. Uorginalt som passet var ikke å oppdrive...

Synd du ikke leste denne tråden da:

 

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1052295293

 

Da ville du betalt 4350,- kr. mindre!!

 

Uoriginale/renoverte dynamo FINNES, det er bare å finne de.

 

mvh

Barsk II :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Selv så søker jeg alltid litt i kategoribasen her på Baatplassen før jeg gjør større innkjøp. For eksempel når jeg i fjor skulle kjøpe innredningsmatriale, da fikk jeg tips her om B-varer(ser ingen feil jeg) hos Norsk Titanduk i Holmestrand.

Der fikk jeg en rull (12 meter?) for 200 kroner. I vanlig butikk; dyrt.......

 

mvh

 

Barsk II :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Her er et annet eksempel på "ågerpris"

 

Jeg sjekket prisene på en pakning til Yanmar 1GM10 motoren som skal tette "Timing Gear Case". Et sted skulle de ha 388,-, et annet over 400,-.  :nonod:

Ikke skjønner jeg hva som er så spesielt med den pakningen?????

 

Jeg laget meg en av pakningspapir til en brøkdel av prisen og det ser så langt ut til å ha gitt meg en potte tett motor. :yesnod:

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...