Jump to content

Erfaringer Omega produkter

ford4fun

Recommended Posts

Siden det ligger en tråd ang QMI, tenkte jeg å høre om folket har brukt noen produkter fra Omega.

Selv har jeg brukt 909, motoroljetilsetning, og 917 med hell..

Ved bruk av 909 har det resultert i betydelig stillere motorgange på tomgang ved kald, (diesel) og lettere oppstart.

917 har jeg "reparert" flere tannstenger med lekkasje i simmeringer, uten noe demontering, kun tilsette en skvett 917 i oljen.

Fler som har hatt erfaring med OMEGA?

Kenneth

Har hatt god erfaring med bruk av 917 (tror jeg den heter), tilsetning for hydraylikkolje i hydraulikkaggregatene på et større sagbruk som jeg jobbet ved tidligere. Der brukte vi det på steder der svært liten og langsom bevegelse førte til at pakningene i sylindrene tørket ut. Har også benyttet det på servostyring på bil med bra resultat.

Blandt alle lurium og jokabomba på markedet, så er mitt inntrykk at Omega sine produkter faktisk funker!

(joda, de reparerer ikke sprukne simmerringer og pakninger, men tetter de som bare er utette...

mvh

HC

Omega har jeg både hørt og brukt,hadde en hydraulikklekkasje på styringa ombord. Brukte det og styringa blei tett.

Hadde en kompis som hadde lekkasje på en oljesmurt hylse og han fikk det råd å bruke Omega,så gjorde han hylsa blei tett, men etter en stund fikk han kjempelekkasje. Omegaen tettet men fungerte som slipepasta i hylserøret, så der skulle den aldri ha vært brukt.

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...