ford4fun Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Siden det ligger en tråd ang QMI, tenkte jeg å høre om folket har brukt noen produkter fra Omega. Selv har jeg brukt 909, motoroljetilsetning, og 917 med hell.. Ved bruk av 909 har det resultert i betydelig stillere motorgange på tomgang ved kald, (diesel) og lettere oppstart. 917 har jeg "reparert" flere tannstenger med lekkasje i simmeringer, uten noe demontering, kun tilsette en skvett 917 i oljen. Fler som har hatt erfaring med OMEGA? Kenneth Quote Link to post
rogeri Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Ja jeg har med hell brukt det mot øresus og tannpine!! Quote Link to post
HC74 Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Har hatt god erfaring med bruk av 917 (tror jeg den heter), tilsetning for hydraylikkolje i hydraulikkaggregatene på et større sagbruk som jeg jobbet ved tidligere. Der brukte vi det på steder der svært liten og langsom bevegelse førte til at pakningene i sylindrene tørket ut. Har også benyttet det på servostyring på bil med bra resultat. Blandt alle lurium og jokabomba på markedet, så er mitt inntrykk at Omega sine produkter faktisk funker! (joda, de reparerer ikke sprukne simmerringer og pakninger, men tetter de som bare er utette... mvh HC Quote Link to post
ford4fun Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Ja jeg har med hell brukt det mot øresus og tannpine!! Da ville jeg heller sjekka med disse Tannpine? eller Øresus istedet for å spamme tråden... Quote Link to post
p-kaill Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Omega har jeg både hørt og brukt,hadde en hydraulikklekkasje på styringa ombord. Brukte det og styringa blei tett. Hadde en kompis som hadde lekkasje på en oljesmurt hylse og han fikk det råd å bruke Omega,så gjorde han hylsa blei tett, men etter en stund fikk han kjempelekkasje. Omegaen tettet men fungerte som slipepasta i hylserøret, så der skulle den aldri ha vært brukt. Quote Link to post
Diesel248 Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Skal ein ha Omega 909 i oljen ved kvart oljeskift? Quote Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Diesel248 Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Hm Quote Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.