Jump to content

Etterlyser rotorhode til dieselpumpe


-Luna-

Recommended Posts

Etter å ha hatt Diesel pumpen min hos Maritim Diesel sier de at de ikke klarer å få tak i rotorhodet jeg trenger :wink:. Jeg har ringt en del rundt, men ikke klart å finne noen som har delen.

 

Noen som har tips til hvem jeg kan kontakte for å få tak i ett rotorhode? Eller noen som har en slik del/komplett pumpe??

 

Fakta om pumpen:

 

CAV

Condiesel

DPAC: 3542 F 613

S.No. 110L CE

 

Til en Perkins 4.108. Hvilken annen pumpe kan jeg bruke? Finner ikke nummeret som forteller meg prod år og modell (har sett godt etter også).

 

Takker for alle gode tips!

Link to post
Share on other sites

Sånn ser typeskiltet ut på min havarerte pumpe fra 1960:

 

Bilde

 

Type no DPA er nummeret for modellen av pumpa og identifiserer pumpa med alle egenskapene for denne.

 

Jahre Motor i Oslo skaffet ny til meg på 4 dager fra England (Pirat-kopi ?) for 3 år siden, pris ca 7.000. Universal Diesel AS er Perkins-importøren og kan helt sikkert skaffe ny pumpe.

 

I tillegg kan Økonomi-deler as skaffe denne som SuZuki skriver, antagelig også til lavest pris. Denne motoren er/var myke brukt i landbruksmaskiner.

Link to post
Share on other sites

Tror sommeren er reddet nå, men vi får se. Kontaktet Minge Universal Service (etter tips fra Økonomi deler). De klarte å skaffe delen fra England. Den vare visst gått ut av produksjon. Er ikke helt overbevist før den er sammensatt og alt er i orden.

 

Økonomi deler hadde ikke slike deler. Men bestillte noen pakninger der. Eksosmanefold pakning 9kr stk. og til pumpen min 39kr. Det er slike priser man kan klare å leve med  :wink:

 

Sendte den demonterte pumpen for 15min siden. Her er det ingen tid å miste  :lol: Du verden så mye smådeler det er inni en slik sak!

Link to post
Share on other sites

Hmm, ja den ligner veldig. Absolutt av interesse hvis de ikke får min til! Hva står det på skiltet? Min var modifisert med en magnet ventil på diesel inntaket.

 

Delen var kosbar, men nå er jeg fornøyd bare jeg får sakene i orden så raskt som mulig. 5.500 eks moms ferdig testet. Kommer av at dette rotorhodet kostet endel penger.

 

Ikke mist den eller hiv den! :nono: Hva skal du ha for den hvis det blir aktuelt?

 

Vi får se hva de finner ut..............

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...