Jump to content

Da må båten selges :(

Goddis77

Recommended Posts

Grunnet samlivsbrudd for nesten 1 år siden, og en pengekåt ex er det desverre kommet til at båten selges.

Den har lagt ute i en del uker nå med laber interesse.

Prisen er nå latterlig lav, men markedet bestemmer så...

Jaja. Tiden vil vise, fremtiden byr kanskje på en annen båt igjen...?

Titta på nettet, fin båt du har.

Synd og måtte selge den, jeg kan kjøpe den for 50 kr og så kan x kona di 25 kr.

du kan få kjøpt den tilbake for 51 kr :flag: når dere har delt allt.

www.ribtjenester.no

Hehe.. den løsningen er jo fin den BM kommer med her da.. det er jo markedet som bestemmer.. hehe..

Skriv en avtale med henne at hun skal få 50% av salgssummen av båten.. skriver hun under på det så er det bare å selge for en 100 lapp ca, hun får 50 av dem, og du kjøper båten tilbake av han du solgte for.. minimal tap for deg.. hehe..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Så så folkens nå er vel ikke nødvendigvis x-kona skurken og outbreak helten selv om han er medlem av båtplassen :nono:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Ville i utgangspunktet prøve å beholde båten, men dette var desverre ikke mulig.

Ble enighet om at vi da skulle selge den, men som dere sikkert alle vet er det ikke lett i disse dager.

Lå ute for 195.000 for en stund siden. Nå er den nede i 160.000...

Problemer er at den andre part ikke vil vente, men ha pengene nå. I og for seg greit, men jeg er ikke helt lysten på å ta opp ekstra lån for å betale henne ut. Slik som markedet er nå, er jeg ikke sikker på om jeg i det hele tatt får solgt den.

Ex er ikke noe skurk her, men bare litt utålmodig :(

Ex er ikke noe skurk her, men bare litt utålmodig :(

Hastverk er lastverk.. x burde forstå at det tar tid å selge i disse dager..

Blir for dumt å selge en båt til 200.000 for 50.000 bare fordi x har hastverk.. det burde hun også forstå.

Snakk med banken om å få låne 50.000 f.eks, å tilby henne at hun kan få 50.000 nå, eller så får hun vente til noen kommer å byr 160.000.. noe som kan ta tid.. take it or leave it.. elns.. Hvis hun ber deg om å selge for den pris du kan få for den, så er det sikkert noen her som vil gi deg en 100 lapp eller 2 for den med den avtale om tilbakekjøp etterpå. da kan du komme med en 50 lapp, eller for å være litt ekstra snill, hun kan få hele salgssummen.. til og med :)

Den løsningen hørtes nå bra ut med MINE ører, synes du bør gå for den.

(og hva det med X kona angår er det nok hun som er "the bad guy" for hun er jo ikke medlem av BP:D)

Virker litt "bad guy" når hun "tvinger" han til å selge den raskt for det enn kan få for den. det er nå min tanke... ;)

Til "Outbreak":

(ganske treffende "nick", tilfeldig eller?)

-Du vil gjerne beholde båten, men har ikke råd?

-Hun vil selge båten fort.

160.000,- er for mye for den gamle båten. Den er fin, så praktisk ut, har en bruksverdi på det dobbelte, osv... men dere får ikke 160.000,- for den nå. Det er for mange desperate selgere, og for få kjøpere i et marked som begynner å bli mettet på halvgamle fritidsbåter... (jeg vet, har en halvgammel snekke selv)

Dersom du vil egentlig beholde den, så kan du jo ha råd til det, dersom den er billig nok? Jeg snakker ikke om å lure ekskona, men som du sider, interessen har vært laber til annonsert pris?

Reduser prisen til f.eks. 100.000,-

Dersom du får bud på 100.000,- så har du kanskje råd til å beholde den selv, og betale ut hennes halvdel, som da blir bare 50.000,-

Det er jo hun som ikke vil vente til våren?

Jeg er sterkt i mot å få henne til å signere en kontrakt om at hun får halve salgssummen, og så selge båten for 100,- kr til en kamerat. Det er svindel, og ikke juridisk holdbart. Tror ikke Ulven mente det som annet enn en god spøk... :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Er ikke lett dette her.

Er nok mer til historien, men alt passer seg ikke på nett :crazy:

Hva tror dere, vil markedet ta seg opp igjen? Vil jeg kunne få mer for båten senere?

Frister å bli ferdig med saken men som sagt må jeg da ta opp lån til dette :cryin:

Om markedet vil ta seg opp igjen snart er vel et spørsmål som mange kunne tenkt seg å vite svaret på... Slik situasjonen er nå så er det vel ikke engang sikkert at du får lån til dette :nonod:

Bundin er bátleysur maður

Mitt råd til deg er å utsette salget til våren. Da kan du få en bedre pris og kanskje kjøpe deg en billigere båt. Hjelper ikke å skrive at båten MÅ vekk, da får du bare skambud og du sitter igjen med mindre penger om du går for det. Sikkert noen som handler båt nå, men folk er mer båt yre om våren.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg er sterkt i mot å få henne til å signere en kontrakt om at hun får halve salgssummen, og så selge båten for 100,- kr til en kamerat. Det er svindel, og ikke juridisk holdbart. Tror ikke Ulven mente det som annet enn en god spøk... :lol:

:yesnod: var nok litt mer spøk enn alvor ja.. men en skal ikke selge for enhver pris, så det med å legge den ut med bud over 100.000 ønskes, trenger ikke å takke ja til høyeste bud men kan sikkert få lånt den summen og gi den til x'en.. bankene er litt mer villige nå enn for 1,5 måned siden ca..

Vent nå iallefall til etter julebordet :cheers:

Eller lur en eller annen jævel til å kjøpe den i fylla på julebordet :lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Salget av eldre båter tar seg sikkert opp igjen, men ikke til de høyder det var. Det har kommet til mye nytt som også MÅ selges, og da reduseres prise drastisk på eldre båter.. Båten i seg selv er fin :-)

Husk det absolutt grunnleggende: Båten er verdt det noen vil betale for den. Ikke en krone mer. Merket det selv da vi solgte vår forrige. Båten gikk for det kjøperen ville gi. Ikke hva jeg mente den var verdt eller ville ha. Det er også viktig at X fruen skjønner dette. Alternativt så overlater du salget til henne så kan hun se hvor lett det er å selge båt nå.

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Støtter meg til de siste forslaget her, la eksen ta seg av salget. Når hun har funnet en kjøper så kan du vurdere om du skal gi henne halve summen eller la båten gå. Finner hun ikke en kjøper så har du nå inntil videre båt...

Spørsmålet blir vel egentlig om X'en har noen oppfatning av hva båten kan innbringe ved salg???

Hvis hun lever med en forestilling fra før krakket, med tanker om at båten er verdt både 150 og 200K, da blir det jo ikke lett å få noen fornuftig handel utav dette.....

Da må løsningen bli som andre er inne på: gi henne "et tilbud som hun ikke kan motstå", dvs at hun kan overta hele båten for 140K, straks betale deg halvparten og så beholde hele salgssummen når hun får solgt den.....

... om ikke annet så skulle det bidra til å få hennes prisoppfatning ned på et fornuftig nivå og samtidig øke sjansene for at du kan få overta den for en rimelig (les: realistisk) pris ....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Spørsmålet blir vel egentlig om X'en har noen oppfatning av hva båten kan innbringe ved salg???

Hvis hun lever med en forestilling fra før krakket, med tanker om at båten er verdt både 150 og 200K, da blir det jo ikke lett å få noen fornuftig handel utav dette.....

Da må løsningen bli som andre er inne på: gi henne "et tilbud som hun ikke kan motstå", dvs at hun kan overta hele båten for 140K, straks betale deg halvparten og så beholde hele salgssummen når hun får solgt den.....

... om ikke annet så skulle det bidra til å få hennes prisoppfatning ned på et fornuftig nivå ....

Den var ikke dum.