Mulligan Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Angående presseningkonkurransen: Min er 12 x 14 m. Henger heldigvis med vekter slik at om vinden blir for sterk så blåser den av. Båt og stativ blir skånet. Men nå venter jeg etter de tilbakevendende opplysningene Vest og Nordfra om at denne stormen her i sør egentlig ikke er vind å snakke om. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Nei sekundmeterne er tøffere vest og nordpå, ingen tvil om det Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Angående presseningkonkurransen: Min er 12 x 14 m. Henger heldigvis med vekter slik at om vinden blir for sterk så blåser den av. Båt og stativ blir skånet. Min presenning er 15X12 meter. Den ligger brettet sammen på en hylle i garasjen. Her kan det ikke skje noe galt med den. Jernbåter er det ikke så nøye med. Dette var en dum kommentar, skal ikke belaste dere med slike i fremtiden. Hvert fall ikke med hensikt. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. Skrmpff!!#¤£!! her ble det nok feil måleenhet, ja. Dimensjonen er selvfølgelig 4×4cm, og kun en gang tidligere siden 1987 har noen av disse stengene bøyd seg. Og begge gangene har jeg nok vært litt slurvete med oppsettet. Det var forresten den fremre støtten som bøyde seg. Den er en omvendt T, men får mye belastning når vinden, i dette tilfellet Dagmar står inn på skrå forfra.Her et bilde fra "utpakkingen" en vår for noen år siden.Lars H. Kan ikke huske å ha sett slike stativ med kun en støtte på hvert støttepunkt. Hva slags fot er det de hviler på? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Fremre og bakre støtte står på tilsvarende 4x4cm firkantrør som ligger horisontalt på tvers og er festet med solide T-ledd til støttene. Dette er stativ som Malfix i Oslo leverer. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Aktuel METAR fra Ekofisk: ENEK 031450Z 23067G84KT Orkan i middelvinden og stød op til 44 m/s! Ikke hverdagskost hernede. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 24m/s på fulehuk i oslofjorden http://www.cwc.no/side2.html Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 (redigert) Orkan på Lindesnes nå og blåser friskt i Kristiandsand også nå ser ut til at Stena Saga vil ut åå trosse været passerte Sandefjord på vei ut nå ... blir nok en frisk tur for passasjerene Redigert 4.Januar.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Superkul Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Emil lå rett over Fredrikstad i natt i flg avisa var det vi som fikk det i natt ,,,,,,,,,, sov som en unge jeg ... har pressening over stilase utafor og det bråker men den henger der ... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hulda Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Sitter nå ombord i Hulda som ligger i Strömstad. Her er- eller har vært ingen dramatikk. Så de som har båtene liggende her i flytebrygger har ingenting å bekymre seg for. Vannstanden er unormalt høy. Og den skal bli høyere. Det kan muligens berøre båter som ligger fortøyd i faste bryggeanlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Orkan på Lindesnes nå Den sterkeste vinden som ble målt var på Eigerøya og 54 knop, 27m/s dvs. full storm, nesten sterk storm. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 I Drøbak toppet det seg kl. 05.30 med hele 9 m/s. Det var så noen blader flagret rundt. :lol: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Sjøga Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 kan se ut som webcam på fulehuk har blåst ut av stilling http://www.itcas.no/fulehuk/fulehuk_webcam.htm Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Den sterkeste vinden som ble målt var på Eigerøya og 54 knop, 27m/s dvs. full storm, nesten sterk storm. Fikk min informasjon fra denne artikkelen i FVN.no http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/Sterk-storm-med-orkan-i-kastene-rundt-midnatt-2177974.html Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Mix Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Det den artikkelen egentlig forteller er at det blåste full storm på Lindesnes. Ikke sterk storm, og heller ikke orkan. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 8.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Advarsel ude fra Yr om blæst de kommende dage. Vær især opmærksomme på høj vandstand i Oslofjorden og på Østlandet! http://artikkel.yr.no/vinterstorm-i-ost-og-vest-1.12088349 Sitér dette innlegget Link to post
Blue Magic Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 http://touch.budstikka.no/nyheter/det-kommer-vind-med-storm-i-kastene-1.8675756 Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Ifjor var det storm her nede 3 desember, jeg skulle ta opp båten 4 desember husker jeg. Og kvelden 3 des. kom været og uteriggern vred seg og brakk innerst i feste og ble liggende og gnisse opp og ned på siden av båten.Gummijolla ble slått av mot bryggen akter og ble brukt som fender mellom badeplattformen og bryggen..Heldigvis slapp jeg billig med kun en knust jolle!Så i år kommer stormen en uke senere . Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Kallethekid Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 I fjor var også stormen nordlig i ytre Oslofjord. En litt uvant rettning på stormen her nede. Mange som ikke hadde fortøyinger tilpasset dette. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Hører vinden tar til her i langesund nå, ikke noe ille enå. men har økt ifra rolig ca 6-7 s/m til nå opp i 12 s/m i kastene på halvannen time Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Dykker Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Færder kl. 21:34 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.