Jump to content

Advarsel om vildt vejr - Syd

MajorAndy

Recommended Posts

Angående presseningkonkurransen:

Min er 12 x 14 m. Henger heldigvis med vekter slik at om vinden blir for sterk så blåser den av.

Båt og stativ blir skånet.

Min presenning er 15X12 meter. Den ligger brettet sammen på en hylle i garasjen. Her kan det ikke skje noe galt med den. Jernbåter er det ikke så nøye med. Dette var en dum kommentar, skal ikke belaste dere med slike i fremtiden. Hvert fall ikke med hensikt.

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Skrmpff!!#¤£!! her ble det nok feil måleenhet, ja. Dimensjonen er selvfølgelig 4×4cm, og kun en gang tidligere siden 1987 har noen av disse stengene bøyd seg. Og begge gangene har jeg nok vært litt slurvete med oppsettet. Det var forresten den fremre støtten som bøyde seg. Den er en omvendt T, men får mye belastning når vinden, i dette tilfellet Dagmar står inn på skrå forfra.

Her et bilde fra "utpakkingen" en vår for noen år siden.

stativ.jpg

Lars H.

Kan ikke huske å ha sett slike stativ med kun en støtte på hvert støttepunkt. Hva slags fot er det de hviler på?

Fremre og bakre støtte står på tilsvarende 4x4cm firkantrør som ligger horisontalt på tvers og er festet med solide T-ledd til støttene. Dette er stativ som Malfix i Oslo leverer.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 2 år senere...

Ifjor var det storm her nede 3 desember, jeg skulle ta opp båten 4 desember husker jeg.

Og kvelden 3 des. kom været og uteriggern vred seg og brakk innerst i feste og ble liggende og gnisse opp og ned på siden av båten.

Gummijolla ble slått av mot bryggen akter og ble brukt som fender mellom badeplattformen og bryggen..

Heldigvis slapp jeg billig med kun en knust jolle!

Så i år kommer stormen en uke senere .

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...