Arnstein Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Jeg har to fendere med lekk nåleventil. Har prøvd med 5-56 og symaskinolje, men de tetter ikke. Nålene går lett og fjærene virker ok. Har også en lekk Biltema-fender med tilbakeslagsventil i plast og forseglingsskrue. Denne er det vel mindre håp for vil jeg tro. Noen tips? Quote mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Kjetil1 Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 5-56 er vel for tynt, men hva med vaselin? Og med det samme, hvilken vei har du/dere ventilen på fenderen? Oppover eller nedover? Jeg har dem alltid nedover, etter å nesten blitt "skutt" av en ventil da vestamaranen fløy forbi Finnøy for mange år siden... Kjetil S Quote Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
alfb Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Bay the Way, Arnstein. Veldig fine omgivelser du ligger i på bildet ditt Quote Link to post
Mouche Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Og med det samme, hvilken vei har du/dere ventilen på fenderen? Oppover eller nedover? Nedover, bortsett fra på kulefendere hvor man ikke har noe valg! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
index Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Jeg snudde alle med ventilen nedover da jeg skiftet liner på fenderene for et par måneder siden. Spleiset også tauet direkte til fenderen, da blir de heller ikke snudd uten videre. Nå har jeg så langt ikke blitt skutt etter av fenderene, men like godt å være føre var.... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Arnstein Posted November 10, 2008 Author Share Posted November 10, 2008 Hjelper det å snu ventilen ned? Vaselin fungerte ikke på gummiventilen på Biltema-fenderen. Tror fortsatt den er fortapt. For de andre to med nåleventil, vil jeg vente med vaselinen i tilfelle noen har andre råd. Quote mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
index Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Hjelper det å snu ventilen ned? Det hjelper til for å unngå å bli skutt ja. For lekkasjer derimot har det ingenting å si..... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts