Jump to content

Hva slags 9,9hk motor burde jeg kjøpe til en 9-10fots rib?

hermanbaat

Recommended Posts

Definitivt en 2-t hvertfall, på en så liten båt er det viktig med så lite vekt som mulig bak.... Hvilket merke du kjøper blir egentlig ett fett, en yamaha koster mest, men den får du også (pr idag) mer igjen for enn de andre merkene. Altså det har null og niks og si hvilken motor du kjøper, de er alle like driftsikre.

Så langt jeg har undersøkt så er det kun 4T 9,9 hk.Suzuki som kan trimmes til 15 hk,de bytter forgasser som koster 1600 kr.Og de gir 3 års garanti. Jeg har tenkt til å gå for en sånn motor.Den leveres også med el.Start

Jeg kjøpte en ny Suzuki 9,9 4takt og fikk den trimmet til 15 hk. Kjøpte en ny 10 fots RIB samtidig. Motor har el. start og batteri. Har derfor kun 12 li tank. Suzukien er ganske tung. Tror den veier 44 kg.

Men som 15 hk, drar den båten rett i plan. Vi har kjørt 2 voksne og 1 ungdom, ingen problemer.

Vi sees!

Kan kanskje være av interesse å lese denne testen av forskjellige motorer. Litt usikker på når testen er fra, men uansett indikativ hva angår prisen, ytelser, vekter, forbruk, fart og akselrasjon. Du må gå inn på motortester under kategorisert oversikt og så på Motortest; 9,9 påhengere.

http://batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/inp...125739400035D20

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...