Jump to content

Hva slags 9,9hk motor burde jeg kjøpe til en 9-10fots rib?

hermanbaat

Recommended Posts

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

"Sport" veier det samme som 15 hk, dvs 51,7 kg. Dette er 15 hk som er strupet til 9,9 og satt på en propell med lavere stigning. Den er i tillegg priset rimeligere enn 15 hesteren......

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Du burde absolutt gå for 2takter! Noko anna ville vært heilt tullete! :yesnod:

Om du skal ha NY motor bør du unngå Tohatsu. Har sett at dei detter som stein i pris (så bl.a en STRØKEN 9,9 hk 2005 mod m elstart til 6500!). Yamaha er absolutt å anbefale. Spessielt da V-max men vanlig 9,9 er flotters det også! Suzuki er også gode motorer (etter mi meining, kjøpte ny motor i 2006, 9,9hk) har hatt null problem med den. Johnson og Evinrude 9,9hk har eg ikkje erfaring med. Mercury er greie motorer,som planer godt.spessielt da med mange i båten. Honda har eg høyrt både og om,så vil heller ikkje anbefale dei!

Gå for Yamaha! Er også lett å få solgt videre og går og går og går heilt til den blir sprengt med plastiske eksplosiver (oppfordrer ikkje til bruk av plastiske eksplosiver! :nono: )

Lykke til med båtkjøpet,men du bør helst ta det rolig på fjorden til du fyller 16 (eller når onkel politi ikkjer er til stedes :cool:)

Kæptn båtløs...

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...