Jump to content

Delfin 19 fot med sabb 10HK, erfaringer?

Delfin 19

Recommended Posts

Hei.

Vi har hatt 3 Delfin båter gjennom årene. Kan se om jeg ikke finner noen bilder av de. Gode båter som går godt med litt større motor. Det er et norsk merke, men vet ikke om det er noen spesiell fabrikk som har laget de. De ble ofte støpt selv av ulike firmaer / privatpersoner.

Mvh Kristoffer

Hei.

Så langt jeg vet er det mye selvstøpte båter i bergensdistriktet, hadde selv en 21-foter.

Den jeg hadde og en hel haug med andre 19 og 21-fotere ble støpt som hobbyprosjekt av fagforeningsmedlemmer på Haakonsvern. Mener det ble sagt i en eller annen sammenheng at det ble støpt borti 40 stykker totalt (ta tallet med en klype salt).

Snakket med en annen som hadde en 19-foter og hans var støpt av en fagforening hos et rutebusselskap utenfor Bergen, han mente de hadde støpt en 8-10 stykker.

Har også hørt at et nabolag på Askøy støpte 6 stykker...

delfin_1.jpg

Her er den vi hadde, og denne har en Mercedes OM636 motor.

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Hei.

Så langt jeg vet er det mye selvstøpte båter i bergensdistriktet, hadde selv en 21-foter.

Den jeg hadde og en hel haug med andre 19 og 21-fotere ble støpt som hobbyprosjekt av fagforeningsmedlemmer på Haakonsvern. Mener det ble sagt i en eller annen sammenheng at det ble støpt borti 40 stykker totalt (ta tallet med en klype salt).

Snakket med en annen som hadde en 19-foter og hans var støpt av en fagforening hos et rutebusselskap utenfor Bergen, han mente de hadde støpt en 8-10 stykker.

Har også hørt at et nabolag på Askøy støpte 6 stykker...

delfin_1.jpg

Her er den vi hadde, og denne har en Mercedes OM636 motor.

:flag: TrondT

Stilig du har taket på og. Vi satser på og få det montert til våren igjen. hvor mangen hester har du på motor ??

Det ble støpt noen eksemplarer på Sotra også, av gode naboer som slo seg sammen om støpejobben. For noen år siden ble det støpt noen eksemplarer i Tælavåg, da forlenget til 23 fot, om jeg ikke husker feil. Tror de ble kalt for "Telavåg 700".

• 2 months later...
For noen år siden ble det støpt noen eksemplarer i Tælavåg, da forlenget til 23 fot, om jeg ikke husker feil. Tror de ble kalt for "Telavåg 700".

Stemmer. Den ble ikke bare forlenget, den ble også litt høyere, og fikk selvlensende dekk. En kompis av meg har en sånn, med ca 80 hk Perkins, den går da ca. 14 knop. En kjempebra båt.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)