Jump to content

jordomseiling "20-30 fot"

trimaraan

Recommended Posts

www.sydhav.no

Leste de bøkene når jeg var 16 år, idag husket jeg navnet hans, fant hjemmesiden hans, fant båten "22 fot" Hvem skrev om en svenske her inne som seilte til Tahiti i en 17 fot? Her jeg leste det?

*desperat* Lyst og finne ei, lage en by med unger..

[/quote

Dette blir bare med drømmen etter som jeg ser det.Å planlegge og utføre en slik tur krever godt sjømannskap-god båt/utstyr, og ikke minst planlegging.Dette med å seile til Tahiti og "opprette"en egen by,var slik vi fantaserte om på "gutterommet",jeg tror dette fortsatt bør være en drøm, i dette tilfelle,det er ikke Mjøsa det er snakk om. :sailing:

Herlig:)

Hvis jeg eks ønsker en større mast på en ca 30 fot, maks høyde, med maks bredde, mulig for meg og lage det selv? Hvor høy kan masta være? Kan jeg sy seilet?

Hold deg hjemme,eller reis til Tahiti med fly.Har lest gjennom dine innlegg i denne tråden,og jeg vil komme med den påstand:du dagdrømmer,og har ikke den minste peiling om båt/sjø,så den jordomseilingen vil forbli en drøm. :headbang:

livet er litt mere enn og sitte her sammen med dere hele dagen og bli pissa i øret.. Jeg skriver mere når jeg har mere og skrive om, ikke helt bestemt meg enda. Ryggen slo seg vrang igjen, ikke klart og tenke på over en månde, men føler meg bedre nå. Reiser bort fra dette klimaet i slutten av månden. Trenger sol og varme, masse frukt og grønt - få igjen kreftene. Har klart og spare litt - men utsetter turen litt.

Noen kommentarer her har vært bra:) "Valkyrien på langtur, en Leisure 22 etc" hihi..

Skriver heller mere når jeg har kjøpt båten evt bygget den.. Mulig og bygge en aluminiums båt på bare noen uker... Men jeg har ingen båtfølese, jeg hvet ikke hva som er bra og dårlig - tenkte jeg skulle ta det litt rolig nå, oppsøke alle båthavner jeg kommer over, ta mål og bilder, stille tusen spørsmål, leie/prøve noen.. Tar bare ett fly ned til egypt, billettene er jo gratis, blir der noen dager/uker, finne meg ett fly videre derfra..

Du liker ikke bli pissa i øret nei, det skjønner jeg godt. Men jagghu legger du ikke opp til det selv når du legger frem ene mer håpløse forslaget etter det andre her. Jeg våger påstanden at du aldri noensinne kommer til å bygge båt, uansett størrelse (over 5 fot) i aluminium. Så får du heller skylde på ryggen, vinteren, aluminiumspriser, statsminiteren, momsen eller kongen om så.

Skulle du så gjøre skal jeg krype til korset, svelge kameler, legge meg offentlig langflat og sende deg ei flaske wiskey som har gått over Skagerak mer enn 5 ganger.

Skal ikke selge deg noe, men heller foreslå at du kikker deg om etter fly til de plassene du vil reise.

PS Jeg arbeider hverken for reisebyrå eller i flyselskap :wink: Men jeg har en kort periode delt seng med ei flyvertinne i KLM, det er 10 år sida da.

Jeg tenkte jeg skulle lage en prosjekttråd om Nordkappen min, men er ikke sikker på om jeg tør det når jeg leser alt det negative som skrives her til tider.

Man blir jo nesten redd for å legge ut noe.

Hvorfor er det galt å ha drømmer og ideer ? Selvfølgelig er det ikke "bare" å slenge seg i jolla og deretter fise jorden rundt, men synes noen tar litt hardt i noen ganger :)

Så derfor bør jeg kanskje droppe min egen tråd, i tilfelle noen ikke liker det jeg skal gjøre, eller har lyst til å gjøre ??

Føkk deg...

Broderen, det er vel en viss forskjell på deg og denne skøyeren(trimaraan)tror jeg. Vi ser frem til tråden din, Du ser vel hvor på jordet trimaraan er ? Kom igjen med ditt prosjekt!

Broderen, det er vel en viss forskjell på deg og denne skøyeren(trimaraan)tror jeg. Vi ser frem til tråden din, Du ser vel hvor på jordet trimaraan er ? Kom igjen med ditt prosjekt!

Jeg vet ikke jeg. Hva er forskjellen da :) Jeg har også mine drømmer og planer med båten min (de er ikke å kjøre jorda rundt vel og merke)

Men alikevel. Sett at jeg skriver noe som enkelte erfarne båtmenn, og båtkvinner ikke liker, så er det kanskje meg som henges ut. Det ville jeg tatt svært tungt.

Jeg skal legge ca 20.000 kr i båten min og for mange er det sikkert høl i hodet det også (selv om jeg fikk den rimelig) men da vil jeg jo få båten slik jeg vil ha den, tror jeg.

Men så kommer spørsmålet, vil det vekke irritasjon eller latter hos enkelte ? Vil de komme nedlatende kommentarer på hva jeg i mitt tilfelle skal gjøre ?

Selvfølgelig bør man tåle noe slikt når man legger ut ting og tang på et offentlig fora, det er jeg klar over :) Men enkelte ganger så ser det ut som folkeskikken ligger vel langt inne i skottet på skuta hos enkelte :) (har bæsja på leggen i fora selv)

Jeg mener at man har lov til å være skeptisk, selvfølgelig, noe annet ville være merkelig :) Men i steden for å skrike ut kan man kanskje skrive det litt annerledes ? Men alt er jo lettere å se i ettertid.

Nei så jeg må innrømme at jeg blei litt nervøs her nå. Hvordan vil folk reagere på tråden min når jeg legger ut planene ang båten. Jeg har selvfølgelig tenkt å dokumentere alt med bilder og sånt, men alikevel så gnager det meg litt desverre.

Jeg vil jo gjerne vise den frem (ja båten da) selv om det bare en en liten og gammal Nordkapp :)

Føkk deg...

20.000 holder i massevis til en nordkapp som har motor, men en seilbåt du skal seile alene rundt jorden med bør da (etter mitt motorbåthode) ha NOE utstyr og slikt i det hele tatt. Men for all del jeg dømmer ikke trimaaran da jeg ikke har snøring på dette med "stilkebåter" men JEG ville ihvertfall ikke satset livet mitt på 20 båtpenger...

NO OFFENCE

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...