Trophy Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Har begynnt å titte på nye båter og den siste som jeg har tittet på har Cummings 5,9 liter 370 hk motorer. Den har gjennomslag på fremste sylinder. Samme sylinder har vært reparert en gang tidligere. Hurtig reparasjon under ferietur og uten garanti siden de ikke hadde tid til å ta ut motor Jeg lurer da på hvor mye det kommer til å koste meg og i den forbindelse lurer jeg på om motor har løse sylinderforinger eller om jeg må bore opp sylinder. Kan bli en viss prisforskjell Motor er 98 model(ganske sikkert) båten er 99mod. Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Posted November 11, 2008 Author Share Posted November 11, 2008 Ingen som har tips om denne ? Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
rogeri Posted November 11, 2008 Share Posted November 11, 2008 Hei! Tror disse karene kan hjelpe deg!! http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Quote Link to post
Trophy Posted November 12, 2008 Author Share Posted November 12, 2008 Må visst ha serienr. for å finne ut av dette. Skal sjekke motor og båt neste søndag igjen, så får vi se. Hvis sylinder må borres opp, så må man vel ha større stempel. Eller ? Hvordan gjøres dette ? Quote Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
index Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 Hvis sylinder må borres opp, så må man vel ha større stempel. Ja! Men det er ikke sikkert at det blir billigere om motoren har løse foringer. Motoren må uansett ut, demonteres om enten borres eller skifte foring. Tipper du trenger nytt stempel til begge alternativer. Legg til en del jobb (20-50 timer??) så har du vel fasiten.... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.