Jump to content

Cummins 5,9 liter, har den løse sylinderforinger

Trophy

Recommended Posts

Har begynnt å titte på nye båter og den siste som jeg har tittet på har Cummings 5,9 liter 370 hk motorer. Den har gjennomslag på fremste sylinder. Samme sylinder har vært reparert en gang tidligere. Hurtig reparasjon under ferietur og uten garanti siden de ikke hadde tid til å ta ut motor :eek: Jeg lurer da på hvor mye det kommer til å koste meg og i den forbindelse lurer jeg på om motor har løse sylinderforinger eller om jeg må bore opp sylinder. Kan bli en viss prisforskjell :crazy: Motor er 98 model(ganske sikkert) båten er 99mod.

Maxum 4100 scb, Chenette III

Må visst ha serienr. for å finne ut av dette. Skal sjekke motor og båt neste søndag igjen, så får vi se. Hvis sylinder må borres opp, så må man vel ha større stempel. Eller ? Hvordan gjøres dette ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Hvis sylinder må borres opp, så må man vel ha større stempel.

Ja! Men det er ikke sikkert at det blir billigere om motoren har løse foringer. Motoren må uansett ut, demonteres om enten borres eller skifte foring. Tipper du trenger nytt stempel til begge alternativer. Legg til en del jobb (20-50 timer??) så har du vel fasiten....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi