Jump to content

På langtur


Sigurd

Recommended Posts

Finnes det mer info eller bilder om båten ?

Vet ikke sikkert. Jeg har noen få bilder. Mulig Poseidon kan ha noe info, for jeg tror båten er på lista over bevaringsverdige. Båten har for det meste liggi i elva ved Musøya i Drammen om vinteren. De to siste åra på Gyldenløve Skøytebrygge. Sommerplassen har vært Måkerø. Dessverre ikke mye jeg kan tilføre annet enn at den har innstallert to Forder, ca 2x120hk, og at den er strøken utvendig som innvendig.

 

Sigurd

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Sigurd, siden du brakte denne på bane den gangen. Hvordan gikk det med dette ekteparet, er de returnert til Norge ?

 

Mange lager jo reiseskildringer til lokalaviser etc., har disse gjort det ?

 

Ellers lurer jeg på den båten, har du noe informasjon om den/noen andre som har bilder? Synes dette ene bilde i artikkelen overfor viser svært så fine linjer............

Link to post
Share on other sites

De er fortsatt på tur. Reisebreva i Redningsskøyta ligger veeeldig langt etter. Jeg har ikke hørt fra dem på lenge og vet heller ikke når de har planer om å komme hjem igjen. Jeg har ikke noe særlig info om båten, men skal sørge for å få hele historia når Laelia kommer hjem igjen.

Link to post
Share on other sites

Er vel godt over 40 år til jeg blir pensjonist, men det sies jo at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves.......

 

Hadde vært gøy å kunne gjøre dette en gang, men mistenker vel at det ikke vil bli noe av.....

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Ingen planer, ingen hast...........

 

Vi vil nok i årene fremover se flere og flere som gjør det...........

Det er ikke bare de planløse som tenker sånn. For et par år siden var jeg på nippet til å få et lengre oppdrag i utlandet og da ville jeg valgt bobåt for å kombinere komfort og mobilitet. Det er grenser for hvor mange år det er stas å bo på hotell i uker og måneder i strekk. Nå skal jeg flytte innen Norge og gjør planen til realitet. Kommer kanskje til å leie en knøtt liten hybel som et tørt og sikkert lager, men båten blir bolig. :sleep: Største bekymringen nå er risikoen for at framtidige oppdrag i andre europeiske land blir lengre enn halvannet år. Da må jeg navigere rundt et mva-problem eller kjøpe ny båt. :lol:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...